عربستان نگران جنگ شد/ تماس فوری ریاض با آمریکا و اروپا

کدخبر: ۶۰۲۸۴۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه عربستان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با رهبران دیپلماتیک آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای عربی درباره تحولات غزه بحث و تبادل نظر کرد.
عربستان نگران جنگ شد/ تماس فوری ریاض با آمریکا و اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن بر لزوم همکاری جهت توقف تنش و نیز مخالفت ریاض با هدف قرار دادن غیرنظامیان و همچنین ضرورت احترام گذاشتن تمامی طرف‌ها به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تاکید کرد.

حماس فراخوان داد/ مردم قیام کنند

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این وزیر سعودی همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از افزایش خشونت شد.

فاجعه برای اسرائیل در مصر+فیلم

وزیر خارجه عربستان در جریان گفت‌وگوهای تلفنی خود با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم، سامح شکری و ایمن الصفدی، همتایان قطری، مصری و اردنی خود، به بررسی تحولات غزه و اطراف آن و راه‌های افزایش همکاری مشترک برای توقف تنش میان فلسطین و اسرائیل پرداخت.

کوچ لهستانی‌ها از اسرائیل/ لهستان شهروندانش را فراخواند

پیشتر وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش میان دو طرف فلسطین و اسرائیل، حفاظت از غیرنظامیان و خویشتنداری شد.

روز شنبه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله بزرگی را از غزه آغاز و طی آن به چندین مکان در جنوب سرزمین‌های اشغالی حمله کرد و تأسیسات نظامی را هدف گرفت و در تعدادی از نقاط مرز را شکست. در جریان این حملات، طیف وسیعی از تجهیزات نظامی اسرائیل منهدم و نیروهای زیادی کشته و یا به اسارت درآمدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تشدید تنش‌ها را «جنگ» توصیف کرده و از فراخوان نیروهای ذخیره برای تقویت بیشتر صفوف ارتش این رژیم خبر داده است.

بر این اساس ارتش اسرائیل کار تخلیه ساکنان شهرک‌های اسرائیل‌نشین غلاف غزه را آغاز کرد.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ اسرائیلی در این حملات کشته و ۱۸۶۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۳۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۷۸۸ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای اسرائیلی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید