کابینه جنگ؛ نقشه تازه اسرائیل/ همه پشت نتانیاهو می‌ایستند؟

کدخبر: ۶۰۳۰۲۹
اقتصادنیوز: منابع خبری از تلاش‌ برخی طرف‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای تشکیل «کابینه جنگ» با مشارکت جناح اپوزیسیون اسرائیل خبر دادند.
کابینه جنگ؛ نقشه تازه اسرائیل/ همه پشت نتانیاهو می‌ایستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد، نمایندگان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، رهبر حزب اپوزیسیون «اردوگاه رسمی» قرار است برای بررسی امکان تشکیل «کابینه جنگ» با مشارکت مخالفان با یکدیگر دیدار کنند.

این 2 کشور پشت فلسطین را خالی کردند!

این روزنامه گزارش داد که نمایندگان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و حزب اپوزیسیون اردوگاه رسمی به رهبری گانتس امروز (دوشنبه) برای بررسی چگونگی تشکیل «کابینه اضطراری» با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

هراس اروپا از جنگ/ جلسه اضطراری در بروکسل تشکیل می‌شود

این روزنامه به نقل از گانتس نوشت: ما آماده پیوستن به نبرد، بحث درباره پیوستن اردوگاه رسمی به کابینه هستیم و امیدواریم که سایر احزاب مخالف کابینه نیز مشارکت داشته باشند. هدف از این امر تشکیل یک کابینه جنگ است که امور را مدیریت کرده و میدان نبرد علیه غزه را رهبری کند.

یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که از تشکیل کابینه اضطراری حمایت خواهد کرد. لاپید در این باره گفته بود: اکنون در مورد اینکه چه کسی را باید مقصر بدانیم یا اینکه چرا غافلگیر شدیم بحث نمی‌کنم، چراکه برهه فعلی زمان مناسبی برای این کار نیست.

آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل بیت‌نو» نیز آمادگی خود را برای پیوستن به این کابینه اعلام و تاکید کرد که «اگر نتانیاهو اعلام کند هدف جنگ نابود کردن حماس است به چنین کابینه‌ای ملحق خواهد شد.»

ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی اسرائیل نیز اعلام کرد، تا زمانی که هدف «شکست دادن جنبش حماس» باشد، از ورود به یک کابینه اضطراری حمایت خواهد کرد.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های اسرائیلی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای اسرائیل و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و اسرائیلی‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه