وزیر خارجه روسیه: باید فورا درگیری بین اسرائیل و فلسطین متوقف شود

کدخبر: ۶۰۳۰۳۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، باید فورا درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین متوقف و به علت‌های آن توجه شود.
وزیر خارجه روسیه: باید فورا درگیری بین اسرائیل و فلسطین متوقف شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت: باید فورا درگیری بین اسرائیل و فلسطین متوقف شود تا مساله غیرنظامیان که در تعداد بالا قربانی اوضاع کنونی هستند، حل و فصل شود.

این 2 کشور پشت فلسطین را خالی کردند!

طبق گزاش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: باید به دلایل اینکه چرا مساله فلسطین را نشده در این چندین دهه و با وجود تصمیمات واضح، مستقیم و بدون ابهام شورای امنیت سازمان ملل حل کرد، توجه ویژه شود.

همکاری اسرائیل در طوفان الاقصی/تامین تجهیزات فلسطین از اسرائیل

دبیرکل اتحادیه عرب نیز در مقابل خواستار آتش‌بس سریع در سرزمین‌های اشغالی شد.

لاوروف همچنین گفت، آمریکا به دنبال انحصار تمامی اقدامات میانجی‌گرانه در یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای درگیری بین اسرائیل و فلسطین است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بجای همکاری نزدیک با اتحادیه عرب به دنبال انحصار تمامی اقدامات میانجی‌گرانه و منحرف کردن مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل از یک سازش سیاسی به دور از ایجاد کشور فلسطینی بوده و به دنبال صحبت از کاهش مشکلات اجتماعی-اقتصادی بجای اجرای تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند.
دبیرکل اتحادیه عرب نیز گفت: اوضاع کنونی در درگیری بین اسرائیل و فلسطین در نتیجه ناکامی طرف‌های مرتبط در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های اسرائیلی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای اسرائیل و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و اسرائیلی‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید