ساقی‌های اطراف مدارس دستگیر شدند!/ 50 خانه پلمب شد

کدخبر: ۶۰۳۲۹۱
اقتصادنیوز: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از پلمب ۵۰ باب منزل در اطراف مدارس به دلیل فروش موادمخدر و دستگیری ۱۰۴۱ موادفروش در اطراف مراکز آموزشی خبرداد.
ساقی‌های اطراف مدارس دستگیر شدند!/ 50 خانه پلمب شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده در  جامعه جهانی است، گفت: ما اعتیاد را یک تهدید جهانی می‌دانیم و تمام تلاشمان این است که با این تهدید به درستی و قدرت مقابله کنیم،  سند این مقابله هم تقدیم ۳۸۰۰ شهید عزیز در راه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ادامه داد: این تهدید جهانی که توسط  گروه‌های تبهکار و کشورهای معاند برنامه‌ریزی شده است و ما برای مقابله با آن باید از  خانواده شروع کنیم چرا که خانواده نقطه آغاز فعالیت ماست و می‌تواند در  بحث پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر در جوانان از این کانون به نحوه شایسته‌ای استفاده کرد.هرچقدر که خانواده اطلاعات و آگاهی‌های خود و مهارت‌های رفتاری را با فرزندان افزایش  دهد و تهدیدات و آسیب‌های موادمخدر را بهتر  و دقیق‌تر بداند، قطعا بیشتر و بهتر می‌تواند به بحث پیشگیری از  آلوده‌شدن فرزندان به مواد مخدر کمک کند.

وی با اشاره به برخی تبلیغات و اظهارات که عمدتا از سوی مافیای موادمخدر مطرح می‌شود گفت: بعضا تبلیغات سویی تحت عنوان اینکه با یک بار مصرف مواد مخدر، کسی مبتلا و معتاد نمی‌شود. ولی این یک بار  مصرف  کردن باعث  مصرف مادام العمر می‌شود. توصیه می شود تمام افراد در کلاس‌های آموزشی که توسط  کارشناسان ما در  بحث معرفی و پیشگیری از ابتلا به موادمخدر برگزار می‌شود، حتما شرکت کنند.

باباپور افزود: لازم است که والدین نیز با دانش‌آموزان خود دوست باشند و با آنان صمیمی رفتار کرده و به تغییر  رفتار آنان و گوشه گیر  شدن فرزندان خود حتما توجه کرده و آنان را به جمع خانواده دعوت کنند. همچنین به گروههای  همسالان و دوستان دانش‌آموز خود توجه ویژه داشته و با مدرسه ارتباط خود را قطع نکنند و دانش‌آموز خود را به امید اینکه به مدرسه رفته رها نکنند.

وی ادامه داد: متاسفانه سوداگران مرگ به دنبال جذب دانش‌آموزان به مصرف موادمخدر هستند، در همین راستا نیز پلیس طرح‌های ویژه‌ای را در اطراف مدارس و مراکز آموزشی اجرا کرده و تاکنون اقدام به پلمب ۵۰ باب منزل در اطراف مدارس به دلیل فروش موادمخدر کرده است. همچنین در این مدت ۱۰۴۱ موادفروش نیز در اطراف مراکز آموزشی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

باباپور همچنین از آموزش ۲۰۰ هزار نفر از افراد مختلف جامعه در بحث پیشگیری از ابتلا به مصرف موادمخدر طی نیمه اول امسال خبر داد و گفت که کارشناسان زبده و خبره مواد مخدر در این کلاس‌ها تدریس می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید