دردسرهای تازه برای خریداران آی‌فون15!

کدخبر: ۶۰۴۳۸۲
اقتصادنیوز: از همان روزهای ابتدایی عرضه آی‌فون‌های سری ۱۵، آنچه نام اپل را سر زبان‌ها انداخته، شکایت‌های متعددی است که کاربران از نواقص مختلف این گوشی‌های موبایل داشته‌اند.
دردسرهای تازه برای خریداران آی‌فون15!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، انتقادات با ایرادات سخت‌افزاری در بدنه آغاز شد و حالا با مشکل داغ شدن عجیب گوشی، باد کردن باتری و پس از آن سوختگی نمایشگر ادامه یافته است.

اگرچه اپل مدت کوتاهی پس از اوج‌گیری مشکل گرمای بیش از حد بدنه آی‌فون‌های سری ۱۵، تلاش کرد تا با عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل را حل کند، اما گویا مشکل همچنان پابرجاست و کاربران را به تمسخر این برند و مدیرعامل آن واداشته است. برآیند این شرایط باعث شده است تا کاربران زیادی که قصد خرید این گوشی‌ها را داشتند، با ابراز نگرانی از مشکلات مشاهده شده، نسبت به خرید آی‌فون‌های سری ۱۵ اظهار تردید کنند.

تداوم مشکل داغی بیش از حد

در این مدت شاید بتوان گفت که داغ شدن بیش از حد بدنه گوشی‌های آی‌فون سری ۱۵ (خصوصا مدل‌های پرو و پرومکس) جدی‌ترین مساله‌ای بوده که از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته و در این میان اپل را به واکنش واداشته است.

روایت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف حاکی از آن بود که گویا آی‌فون‌های جدیدشان در زمان بازی‌های سنگین، ضبط ویدئو، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماس و شارژ، با مشکل داغی بیش از حد مواجه می‌شوند و گاهی این گرما تا حدی است که به حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

برخی کارشناسان تغییر جنس بدنه این گوشی‌ها به تیتانیوم را متهم اصلی بروز چنین مشکلی می‌دانستند. با این‌حال اپل ضمن رد این ادعا از تغییرات ایجاد شده دفاع و اعلام کرد که با نصب به‌روزرسانی جدید، مشکل دمای‌ گوشی و چند باگ دیگر این گوشی رفع خواهد شد. اپل در بیانیه‌ای که منتشر کرده بود تاکید کرد که طراحی بدنه تیتانیومی دستگاه‌های جدید، نه تنها باعث داغی گوشی نمی‌شوند، بلکه نسبت به فولاد ضدزنگی که پیش‌تر در بدنه گوشی‌ها استفاده می‌شد، دفع گرمایی بهتری دارند.

اگرچه مدیران این شرکت وعده داده بودند که با نصب به‌روزرسانی IOS ۱۷.۰.۳ مشکل داغی آی‌فون‌های جدید حل خواهد شد، اما اظهارات کاربران نشان می‌دهد که گویا این به‌روزرسانی هم در هدفی که انتظار می‌رفت چندان موفق نبوده است. طبق آنچه پایگاه خبری ZDNet به نقل از کاربران روایت کرده است، اگرچه حالا و پس از نصب آپدیت عرضه شده، دیگر گوشی در هنگام شارژ با افزایش قابل‌توجه دما مواجه نمی‌شود، اما بروز مشکل دمایی در موارد دیگر، خصوصا استفاده از دوربین، برقراری تماس و بازی کردن همچنان پابرجاست.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید