خیز چین برای توقف درگیری‌ها در فلسطین/با روسیه همکاری خواهیم کرد!

کدخبر: ۶۰۴۹۶۳
اقتصادنیوز: نماینده ویژه دولت چین در امور منطقه غرب آسیا گفت که چین با روسیه برای توقف درگیری‌ها در فلسطین همکاری خواهد کرد.
خیز چین برای توقف درگیری‌ها در فلسطین/با روسیه همکاری خواهیم کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ژای جون» نماینده ویژه دولت چین در امور منطقه غرب آسیا گفت که پکن آماده است تا برای کاهش تنش سریع اوضاع در فلسطین اشغالی، با روسیه همکاری کند.

یونان هم به تظاهرات علیه اسرائیل پیوست

ژای شامگاه پنجشنبه طی دیدار با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در دوحه، پایتخت قطر، همچنین آمادگی پکن برای کمک به از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل را اعلام کرد.

اعتراض شدید حزب‌الله لبنان به اقدام جدید اسرائیل

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «چین آماده است تا تعامل و هماهنگی با روسیه را برای حصول سریع تنش‌زدایی و ایفای نقش مثبت در ازسرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل و اجرای راهکار دو دولتی حفظ کند».

این دیپلمات چینی تصریح کرد که پکن از تعداد بالای تلفات غیرنظامیان در نوار غزه و همچنین وخامت سریع وضعیت بشردوستانه در فلسطین نگران و ناراحت است.

طبق این گزارش، ژای تاکید کرد که جمهوری خلق چین با تمام اقداماتی که به مردم غیرنظامی در نوار غزه آسیب می‌رساند، مخالف بوده و آن محکوم می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه روسیه و چین در مورد مسئله فلسطین موضع یکسانی دارند، افزود: «دلیل اصلی درگیری فلسطین و اسرائیل این است که حقوق مشروع مردم فلسطین حفظ نشده است».

پیش از این نیز «وانگ یی» وزیر خارجه چین با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید