اعتراض یک نماینده به حذف سیستان و بلوچستان از مشوق ها در قانون جوانی جمعیت

کدخبر: ۶۰۵۴۲۰
اقتصادنیوز: نماینده چابهار در مجلس گفت: مستثنی شدن سیستان و بلوچستان از مشوق ها در قانون جوانی جمعیت خلاف اصول قانون اساسی است.
اعتراض یک نماینده به حذف سیستان و بلوچستان از مشوق ها در قانون جوانی جمعیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس گفت: استان سیستان و بلوچستان از مشوق ها و مزایای که در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است مستثنی شده است و این خلاف اصول مصرح قانون اساسی است.

قطع امید ابراهیم رئیسی از شورای امنیت!

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دلیل مستثنی شدن این استان از مزایای این قانون این است که  نرخ رشد جمعیت در این استان بالای ۲/۳ درصد است و به همین دلیل نمی تواند از مشوق های قانونی بهره مند شود. از یک طرف قانون ایجاد می کنیم که مردم را تشویق به فرزند آوری کنیم اما همان جاهایی که مردم بدون قانون فرزند آوری دارند نیز به جای تشویق، آنها را محاکمه می کنند.

یک فرمانده ارشد سپاه : دست مقاومت به برکت جمهوری اسلامی امروز پر شده است

وی بیان کرد: ما هنگام بررسی طرح جوانی جمعیت در صحن مجلس پیشنهاد حذف بند ت  تبصره ای از طرح را که در آن استان سیستان و بلوچستان از این مشوق ها مستثنی شده بود را مطرح کردیم ولی همکاران رای نداند. در حال حاضر که همه مردم کشور از این مشوق ها استفاده می کنند اما مردم استان سیستان و بلوچستان محروم شده اند. البته به ما گفتند قانون مصوب شده که استان سیستان و بلوچستان از این مشوق ها مستثنی شود.

وی تاکید کرد: این مصوبه با اصل سوم قانون اساسی در تضاد است و رویکردی تبعیض امیز است. اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان منویات مقام معظم رهبری را در بحث فرزند آوری  قبل از اینکه مشوق های مالی به آنها داده شود اجرایی کرده اند باید تشویق می شدند نه اینکه آنها را  نقره داغ کنیم.

سعیدی، گفت: البته این موضوع یک فاجعه ای نیز در حوزه اداری و استخدامی در استان سیستان‌و بلوچستان ایجاد کرده است.  بر مبنای همین قانون افرادی از استان های دیگر به استان سیستان و بلوچستان می آیند و در آزمون های استخدامی منطقه قبول می شوند و بعد با استفاده از همین قانون جابجا می شوند و به استان و منطقه خودشان می روند و عملا آن کرسی بی صاحب می ماند و به همین دلیل حدود پانزده هزار معلم در استان سیستان و بلوچستان کم داریم و خیلی از کلاس های درس در استان تعطیل شده است. 

وی خاطر نشان کرد: باید قانون اصلاح شود و در بحث استخدام ها نیروهای بومی در اولویت قرار گیرند. در حال حاضر نیروهای بومی نمی توانند در ردیف های که می خواهند ثبت نام کنند چون از  ضریب قانون جوانی جمعیت بی بهره هستند ولی فرد دیگر از استانی دیگر با استفاده از همین ضریب استخدام می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید