شناسایی هدف مهم آمریکا از جهش ارسال تسلیحات به اسرائیل

کدخبر: ۶۰۵۴۳۱
اقتصادنیوز: بسیاری از کشورها خواستار خویشتن‌داری و خاتمه فوری خصومت‌ها بین غزه و اسرائیل شده‌اند اما آمریکا برای اسرائیل تسلیحات ارسال می‌کند.
شناسایی هدف مهم آمریکا از  جهش ارسال تسلیحات به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه چینی گلوبال تایمز در مطلبی نوشت: بسیاری از کشورها از جمله چین علنا از طرف‌های مربوطه خواسته‌اند تا خویشتن‌داری پیشه کنند و فورا به این خصومت‌ها پایان دهند تا غیرنظامیان را نجات دهند اما سیاست آمریکا با این موضع در تضاد است و به طور فعال سعی می‌کند تا تسلیحات مرگباری را به اسرائیل بفرستد و از این طریق «اتحاد نزدیک» خود را نشان دهد؛ درست همان اقدامی را که در درگیری‌های خونین پیشین اتخاذ کرده است.

آمار وحشتناک از ورود کالا به غزه

آمریکا همچنین قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص آتش‌بس در غزه را وتو کرد و طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور روز چهارشنبه در جریان سفر به اسرائیل گفت که «قاطعانه» در کنار آن می‌ماند. پیش از این سفر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم تاکید کرد که «اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند».

طرح کشورهای عربی برای انزوای اسرائیل!

برخی کارشناسان در روابط بین‌الملل و امور خاورمیانه به روزنامه گلوبال تایمز گفتند: حمایت‌های مغرضانه و قابل‌ پیش‌بینی آمریکا از جمله کمک‌های نظامی به اسرائیل، وضعیت متشنج میان اسرائیل و حماس را بدتر می‌کند و احتمال گفت‌وگوهای صلح را میان دو طرف در آینده‌ای نزدیک کاهش می‌دهد. درنتیجه، همین وضعیت موجب افزایش فاجعه انسانی می‌شود.

ناظران چینی می‌گویند: علی‌رغم انتشار ویدئوهایی درخصوص کشتار کودکان غیرنظامی در پی حملات اسرائیل، ایالات متحده تجهیزات و مهمات بیشتری برای آن می‌فرستد. حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل بیشتر جنبه سیاسی برای دولت بایدن دارد تا اتحاد و همبستگی خود را با اسرائیل نشان دهد.

«لی ویجیان» پژوهشگر مطالعات سیاست خارجی در موسسه مطالعات بین‌المللی شانگهای به روزنامه گلوبال تایمز گفت: کمک نظامی به اسرائیل در راستای منافع داخلی ایالات متحده است. حمایت از اسرائیل از نظر سیاسی در ایالات متحده صحیح است؛ آمریکایی که بیش از ۶ میلیون نفر یهودی دارد که بسیاری از آن‌ها هسته اصلی قدرت سیاسی و افکار عمومی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و در ادارات و رسانه‌های اصلی دولتی پست و مقام دارند. علاوه بر این، جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تلاش می‌کند تا در کاخ سفید بماند؛ بنابراین کمک به اسرائیل در چنین موقعیتی می‌تواند حمایت بیشتری را در داخل کشور برای او به همراه داشته باشد.

«نیو شینچون» پژوهشگر موسسه روابط بین‌الملل معاصر چین در پکن طی گفت‌وگو با گلوبال تایمز بیان کرد: جو بایدن روی عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل حساب باز کرده است اما این درگیری‌های اخیر نه تنها احتمالا این توافق را از بین می‌برد بلکه ضربه سنگینی به عملکرد بایدن در پیش از انتخابات وارد می‌کند.

روزنامه گلوبال تایمز در پایان هشدار می‌دهد که کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل صرفا تنش‌ها را افزایش می‌دهد و به دلیل نبود نظارت، شرایط حتی بدتر می‌شود: کمک‌های آمریکا به اسرائیل شفاف‌ نیست و مظنون به مشارکت در جنایات جنگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید