رایزنی معاون امیرعبداللهیان با یک مقام ارشد حماس در مسکو

کدخبر: ۶۰۶۳۳۰
اقتصادنیوز: معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان که به دعوت همتای روسی خود برای رایزنی‌های دوجانبه به مسکو سفر کرده است با عضو دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.
رایزنی معاون امیرعبداللهیان با یک مقام ارشد حماس در مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، «علی باقری»، معاون سیاسی وزیر امورخارجه که به دعوت همتای روسی خود برای تبادل نظر و رایزنی‌های دوجانبه به مسکو سفر کرده است با «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار که با حضور «کاظم جلالی»، سفیر کشورمان در  محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، آخرین وضعیت غزه و تحولات مربوط به فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست وزیرخارجه کشورمان با اعضای دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن

ابومرزوق با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و مقاومت، گفت:  عملیات طوفان الاقصی و آنچه گردان‌های عزالدین قسام در ۷ اکتبر( ۱۵ مهرماه) انجام دادند یک معجزه الهی بود که با تمام جنگ های سابق با رژیم صهیونیستی متفاوت و قابل قیاس نیست زیرا خفت و زبونی صهیونیست ها در برابر نیروی مقاومت و مردم تحت محاصره غزه را به آمریکا و متحدان غربی نتانیاهو به خوبی نشان داد.

وی افزود: فرزندان غزه علیرغم تمام درد و رنج‌های ناشی از عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با توکل به وعده الهی در برابر تمام توان نظامی صهیونیست‌ها تا پای جان ایستاده‌اند.

وی گفت:  آمریکایی‌ها با ارسال ۴۵ فروند هواپیمای حامل اسلحه و تجهیزات مدرن نظامی به تل آویو، گمان می کنند که قادر خواهند بود، مقاومت مردم غزه را درهم شکسته و یا ازبین ببرند ولی ما معتقدیم مردم مظلوم غزه به لطف الهی و مدد الهی، از این صحنه نابرابر نبرد که با حمایت آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی در حال اجرا است سربلندخارج خواهندشد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین و مقاومت، گفت: ایران از همان روز نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، رایزنی های متعددی را از طریق گفتگو با کشورهای مختلف و حضور در نشست هایی نظیر سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل در سطح وزیر خارجه آغاز و دنبال می کند و حضور دکتر امیرعبداللهیان در نشست مجمع عمومی و سخنرانی در حمایت از فلسطین و ضرورت توقف فوری حملات از سوی رژیم صهیونیستی بر همین اساس است.

وی افزود: اولویت تهران در مذاکرات با طرف های خارجی، آتش بس فوری، کمک رسانی به مردم و رفع محاصره ظالمانه غزه از سوی رژیم صهیونیستی است و با جدیت این موضوع را  در سطوح مختلف پیگیری می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید