اسکان موقت مردم روستاهای نهبندان به دلیل زلزله/ نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش

کدخبر: ۶۰۶۳۸۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت که به دنبال دو زمین لرزه به بزرگی ۵.۳ و ۴.۳ ریشتری در طول روز گذشته، اردوگاه محدود اسکان موقت در روستاهایی تیغدر و توتسک برپا شده است.
اسکان موقت مردم روستاهای نهبندان به دلیل زلزله/ نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  محمد علی آخوندی شامگاه جمعه اظهار کرد: تمامی روستاهای بخش سرداران نهبندان متاثر از زلزله امروز شدند اما شدت زلزله در ۱۲ روستا بیشتر بوده لذا در دیگر نقاط اگر نیاز بود با نظر فرماندار و بخشدار برای افراد خاص مساعدت اسکان موقت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خسارت زلزله در بخش سرداران نهبندان جزیی بوده ادامه داد: برخی از واحدهای مسکونی ترک برداشته و در ۲۶ واحد دامی هم خسارت گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به پس لرزه‌ها و رواناب در منطقه تمامی نیروهای امداد و نجات در سطح شهرستان آماده باش هستند و ارزیابی خسارت‌ها همچنان ادامه دارد. وی یادآور شد: زلزله به علت فعالیت گسل نِه غربی بوده که گسل بزرگی بوده و تاکنون چندین پس لرزه داشته لذا تاکید بر آمادگی بیشتر دستگاه های امدادی و خدمات رسان است.

آخوندی با اشاره به وجود هزار و ۵۸۰ واحد غیر مقاوم در سطح شهرستان عنوان کرد: از بخش خصوصی و معادن هم برای کمک به مردم و اسکان اضطراری استفاده می‌شود و آموزش های لازم برای حفظ جان شهروندان از مصوبات مدیریت بحران شهرستان نهبندان بود که ساعت قبل برگزار شد.

زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد امروز (جمعه) در منطقه شوسف تاکنون چند پس لرزه داشته است که بزرگترین آنها ساعت ۱۶ و ۱۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه امروز در عمق هشت کیلومتری زمین روی داد. خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید