وزیر آموزش و پرورش باز هم جمله قصار گفت

کدخبر: ۶۰۶۵۶۸
اقتصادنیوز : وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون تعداد دانش‌آموزان مناطق سه و دو کشور در دانشگاه‌های درجه یک کشور به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرده است، گفت: غول کنکور را در چراغ می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش باز هم جمله قصار گفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رکنا، وزیر آموزش و پرورش: رضا مراد صحرایی در مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا که امروز ششم آبان در ایوان ری برگزار شد، اظهار کرد: غول کنکور را در چراغ می کنیم؛ تعداد دانش آموزان مناطق محروم که به دانشگاه‌های درجه یک کشور آمدند در گذشته به صفر رسیده بود اما اکنون تعداد دانش آموزان مناطق سه و دو، به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امتحانات نهایی امسال با سال‌های گذشته مقایسه شده است؛ ما به دنبال امتحان سخت و دشوار نیستیم.

صحرایی با اشاره به وجود دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر فردی به دو دانشگاه شهید رجایی و باهنر بیاید، استخدام رسمی دولت می شود، از ابتدا حقوق پایه می گیرد، افراد از همان ابتدا سابقه کار دارند، و پسران نیز از سربازی معاف می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به استخدامی‌های آموزش و پرورش، توضیح داد: تعداد معلم انی که امسال در ۶ ماه در کشور استخدام شدند در تاریخ ایران بی‌سابقه است؛ امسال بیش از ۴۲ هزار معلم جدید را استخدام کردیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز و بیش از ۵ هزار معلم شهید را گرامی داشت و گفت: آینده هر کشور را آموزش و پرورش آن کشور می‌سازد لذا برای هر کشوری هیچ نهادی در هیچ سطحی مهمتر از آموزش و پرورش نیست.

صحرایی افزود: جلسه‌ای که دانش‌آموز در آن حضور دارد، جلسه ساختن کشور است؛ آینده کشور از آینده تک‌تک شما آغاز می‌شود؛ برای دیدن آینده هر کشور باید به مدارس رفت چرا که مکان ساخت آینده کشور، مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه قوی ایران قوی، یعنی یک پیام از دانش آموزان به مسئولان می‌دهد؛ اگر ایران قوی می‌خواهید دانش آموزان باید آن را بسازند، اگر فرهنگ قوی می‌خواهید این هنرمندان آن را می‌سازند، برای جامعه شاد، بانشاط و پرتحرک بچه‌ها را جدی بگیرید اگر یک فرهنگ غنی و اثرگذار می‌خواهیم این بچه ها باید آن را بسازند لذا مسئولان برای ساخت آینده کشور باید به مدرسه بروند.

صحرایی افزود: ما همه به ملی پوشان افتخار می کنیم اما این افراد را مردم درست کردند او افتخار آفرین است چون مردم دوستش دارند. پیام این جشنواره این است که کشور را ملی سراها، ملی نگرها، ملی نویس‌ها، ملی پژوها و ملی سراها درست می کنند لذا ملی پوش باید به دانش‌آموزان تمام قد احترام بگذارند.

وی اضافه کرد: پیام این جشنواره این است که آینده کشور را این بچه‌ها می سازند؛ سند تحول بنیادین می‌گوید دانش آموزان را طوری تربیت کنید که شجاع، سالم و بانشاط، حقیقت طلب، حقیقت جو، اهل تحقیق و تفکر، مستقل، خدادوست، ماهر، مبتکر، هنرمند و کارآفرین باشند.

صحرایی تصریح کرد: در کنار این سند، سند ۲۰۳۰ را می‌بینیم که بیگانه دوست است. باید به کمک شما دانش‌آموزان عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. ما ایرانی هستیم و برای تسخیر دنیا، با شعر، فرهنگ، محبت به دنیا، گام برمی داریم. در کشور قدرت محبت، شعر فارسی، نقاشی و عشق ماندگار است؛ فکر می‌ کنید چه چیزی حاج قاسم را ماندگار کرد؟ اینکه او فداکار بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ایران اتفاقی را رقم زدیم که برای بسیاری خوشایند نیست؛ گناه ما این است که بیدار شده‌ایم و می خواهیم دیگران را بیدار کنیم. گناه ما این است که می خواهیم گذشته پرشکوه خود را نشان دهیم و آینده پرشکوه‌تری را بسازیم. ما اکنون برای ازبین بردن دشمنان سلاح نمی خواهیم وجود همین دانش آموزان کافی است. جنگ امروز در مرزها نیست، در رسانه‌هاست، جنگ امروز در مغزهاست.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: ملی شدن شما دارایی شماست؛ مسئولیت شما این است که ملی بمانید شما اثرگذار و برای سایر بچه ها الگو هستید. هویت خود را در حد دارایی خود بالا ببرید. مثلث امید، ایمان و خودباوری که شما تجلی آن هستید ایران را سربلندترین کشور جهان می کند.

 شما که هنرمند هستید و در این جشنواره شرکت کنید و با کشیدن آثار خوب، مظلومیت فلسطین را به تصویر بکشید.

 وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود عنوان کرد: وزارت در آموزش و پرورش مانند مجاهدت در خط مقدم با حداقل امکانات است اما امروز خوشحال هستم که شما دانش آموزان خوشحال هستید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید