با این روش روده خود را از کودکی بیمه کنید

کدخبر: ۶۰۶۵۷۵
اقتصادنیوز : مصرف میوه‌ها و سبزیجات سلامت کلی روده را بهبود می‌بخشد.
با این روش روده خود را از کودکی بیمه کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بدن انسان اکوسیستم پیچیده‌ای دارد که میزبان تریلیون‌ها باکتری است و به‌طور قابل‌توجهی بر رفاه ما تأثیر می‌گذارند. تنوع این جامعه از میکروارگانیسم‌ها به ویژه در روده ما، نقشی اساسی در سلامت کلی ما ایفا می‌کند با این حال، منابعی که به این تنوع کمک می‌کنند مدت‌هاست موضوع کنجکاوی و تحقیق علمی بوده است.

تحقیقات بر اهمیت انتقال میکروبیوم‌های مادر به نوزادان در هنگام تولد و از طریق شیردهی تاکید کرده است. با این حال، موضوع به همین جا متوقف نمی‌شود زیرا محققان همچنان به کشف منابع بیشتری که به تنوع باکتریایی ما کمک می‌کند، ادامه می‌دهند.

این تحقیق بر روی میکروارگانیسم‌های مشتق شده از مواد گیاهی، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات متمرکز شد و یافته‌های این مطالعه ارتباط مستقیمی بین محتوای گیاهی رژیم غذایی ما و ترکیب جامعه باکتریایی روده ما را نشان می‌دهد.

مصرف مکرر میوه و سبزیجات تأثیر قابل‌توجهی در افزایش جمعیت باکتری‌های مرتبط با میوه و سبزیجات در روده انسان دارد. به‌طور قابل توجهی، اوایل کودکی به عنوان یک دوره حیاتی برای این باکتری‌های مرتبط با گیاهان در روده ظاهر می‌شود. این کشف به پیامدهای درازمدت سلامتی بر اساس عادات غذایی شکل گرفته در سال‌های اولیه زندگی اشاره دارد.

پیامدهای این تحقیق برای بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، تولید موادغذایی و مراقبت‌های بهداشتی است و به‌طور کلی، تغذیه شخصی به‌طور بالقوه می‌تواند رابطه ما با غذا و تندرستی را متحول کند.

یافته‌های مطالعه کنونی در مجله Gut Microbes منتشر شده است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید