ضربه امنیتی به اسرائیل/ حمله مقاومت به پایگاه نظامی اسرائیل در مرز لبنان

کدخبر: ۶۰۶۸۵۶
اقتصادنیوز: گردان‌های القدس از نفوذ نیروهایش به حصار امنیتی اسرائیل در پایگاه نظامی حانیتا در مرز با لبنان و شهادت دو تن از این نیروها خبر داد.
ضربه امنیتی به اسرائیل/ حمله مقاومت به پایگاه نظامی اسرائیل در مرز لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گردان‌های القدس بامداد امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمعی از نیروهای این گردان یکشنبه در راستای حمایت از غزه در عملیات طوفان الاقصی و در پاسخ به کشتارهای اسرائیل در حق غیرنظامیان، به حصار امنیتی اسرائیل در پایگاه نظامی حانیتا در مرز با لبنان نفوذ کرده و در شمال اراضی اشغالی با نیروهای دشمن درگیر شدند.

تازه‌ترین ادعای اسرائیل درباره اسیران در دست حماس/ ارتش اسرائیل آمار داد

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، همچنین سرایا القدس در بیانیه‌ خود از شهادت دو تن از نیروهای تیپ شهید علی الاسود در این عملیات به نام‌های ابراهیم محمد عثمان (۲۳ ساله) و مصطفی عز الدین حسین (۲۱ ساله) خبر داد.

تازه‌ترین ادعای اسرائیل درباره اسیران در دست حماس/ ارتش اسرائیل آمار داد

شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه خود ضمن تسلیت شهادت این دو نیرویش تاکید کرد که آنها از نیروهای دلاور تیپ علی الاسود بودند که در عملیات قهرمانانه یورش به پایگاه نظامی حانیتا در شمال فلسطین اشغالی به شهادت رسیدند.

از  زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر جاری، گردان‌های القدس و گروه‌های فلسطینی مورد حمایت حزب‌الله لبنان حملات پیاپی را از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی انجام می‌دهند، در این راستا گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس یکشنبه در پاسخ به جنایات اسرائیل در حق غیرنظامیان در نوار غزه، ۱۶ موشک را به سمت «نهاریا» واقع در شمال اراضی اشغالی شلیک کرد.

همچنین مرزهای جنوبی لبنان از زمان آغاز این عملیات شاهد تنش و حملات میان اسرائیل از یک سو و گروه‌های فلسطینی و حزب‌الله لبنان از سوی دیگر است و در نتیجه آن تاکنون ده‌ها تن از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.

ارتش اسرائیل نیز از آن زمان به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و این حملات تاکنون بیش از ۸۰۰۰ شهید داشته که نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، علاوه بر این هزاران تن دیگر نیز زخمی و آواره شده‌اند.

هفته گذشته نیز گردان‌های القدس شهادت دو تن از نیروهایش به نام‌های اسامه محمد خیر ذیابات ۲۳ ساله و محمد محمود موسی را در عملیاتی در حمایت از نوار غزه اعلام کرد.

همچنین این گردان‌ها دهم اکتبر جاری شهادت دو نیروی دیگر خود به نام‌های ریاض قبلاوی و حمزه حسن موسی در عملیات نفوذ به مرزهای شمالی مناطق اشغالی در تاریخ نهم اکتبر را اعلام کرد.

جنبش جهاد اسلامی در آن روز اعلام کرد که در درگیری مسلحانه‌ای در نقطه صفر مرزی، دو افسر اسرائیلی که یکی از آنها معاون فرمانده لشکر ۳۰۰ ارتش اسرائیل بوده، کشته شده و پنج سرباز اسرائیلی دیگر دچار جراحات مختلف شدند.

پیش از آن یک گروه فلسطینی وابسته به جهاد اسلامی یک عملیات نفوذ به الجلیل اشغالی را از خاک لبنان اجرا کرد که طی آن با نیروهای ارتش اسرائیل درگیر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید