اظهارات جدید وزیر آموزش‌وپرورش درباره معلمان سفارشی‌

کدخبر: ۶۰۷۵۲۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما امسال به دنبال انتخاب بهترین‌ها بودیم و در این راستا هزینه زیادی هم پرداخت کردیم چون رویکرد ما بر شایسته‌سالاری بنا شده بود و سفارشی‌ها را نپذیرفتیم.
اظهارات جدید وزیر آموزش‌وپرورش درباره معلمان سفارشی‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رضامراد صحرایی در همایش گردهمایی نومعلمان تمدن‌ساز استان اصفهان پیش از ظهر امروز با بیان اینکه بیش از 5500 دانش‌آموز شهید، اصفهان را به شهیدستان ایران تبدیل کرده، اظهار داشت: هر وقت سخن از غیرت، همت، امنیت و آزادگی به میان می‌آید، نام شهدای اصفهان به ویژه شهید همت می‌درخشد؛ معلمی شأن و منزلت بالایی دارد و نومعلمان باید بدانند که رسالت معلمی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تصویرگر و نشان دهنده آینده هر کشوری است، افزود: مادران و پدران، وزرا، مراجع، رؤسای جمهور و بزرگان فردای کشور، امروز در حال پرورش و تحصیل در مدارس هستند و این موضوع به خوبی اهمیت حوزه آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان امروز در حال آموزش و پرورش مقدمه‌سازان ظهور هستند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که همه باید برای رونق و ارتقای آن بکوشند و در این راستا باید تلاش کنیم تا آینده کشور به شکل شایسته‌ای ساخته شود.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های آموزش‌وپرورش از جمله کمبود منابع انسانی و حقوق متذکر شد: ما امسال به دنبال انتخاب بهترین‌ها بودیم و در این راستا هزینه زیادی هم پرداخت کردیم چون رویکرد ما بر شایسته‌سالاری بنا شده بود و سفارشی‌ها را نپذیرفتیم؛ امروز معلمانی انتخاب شده‌اند که جزو بهترین افراد حاضر در آموزش و پرورش طی سه دهه اخیر هستند.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت و تاثیرگذاری معلمان، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند معلمان معمار هویت و آینده کشور هستند؛ معلمان به اندازه‌ای تاثیرگذارند که اگر از مراجع تقلید نیز سوال بپرسید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبری است و بنابراین باید در انتخاب‌مان دقت زیادی داشتیم.

وی افزود: استخفاف و تحقیر معلمان کار منافقان است؛ امروز به عنوان یک معلم خود را مصداق این آیه می‌دانم که بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت و باید جوابگوی کشته شدن استعداد کودکان باشم.

وزیر آموزش‌وپرورش معلمان را افسران جنگ ترکیبی امروز خواند و گفت: دشمن در حال تلاش است که به مدارس رخنه کند و در این راستا باید توجه کرد برای موفقیت در این جنگ حساسیت در انتخاب معلمان بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش 40 درصد دولت را تشکیل می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش دستگاه و ارگان متفاوتی است و باید به آن متفاوت نیز نگاه کرد؛ در آموزش‌وپرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش به سند تحول بنیادین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین تاکید شده که باید دانش‌آموزان را حقیقت‌طلب و میهن‌دوست‌بار آورد چون دشمن از بیداری ما می‌ترسد؛ آنها تعجب می‌کنند که ما در مدارس شوراهای دانش‌آموزی داریم و بچه‌های ما در فضای مدارس مشارکت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

جذب 68 هزار معلم جدید در شش ماه اخیر

وی با بیان اینکه کار حجمی و ساعتی برای معلمان غیرمجاز است، تصریح کرد: کمبود معلم امروز ناشی از آن است که بیش از یک دهه خلاف جهت سند تحول بنیادین حرکت شده است؛ البته طی شش ماه گذشته بیش از 68 هزار معلم جدید جذب کرده‌ایم اما این کمبود معلم ریشه تاریخی دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مسائل و مشکلات ناشی از طرح رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: اگر قانون رتبه‌بندی در جای خودش اجرا می‌شد، امروز با سیل بازنشستگان مواجه نمی‌شویم و بازنشستگی کم سابقه امسال ناشی از اجرا نشدن قانون در زمان مناسب است.

وی درخصوص قانون رتبه‌بندی و آیین‌نامه مسیر رشد معلمی گفت: این قانون به زودی تدوین و پس از تصویب به عنوان مکمل قانون رتبه‌بندی اجرا می‌شود. اصول ما از زمان پیامبر(ص) تاکنون تغییر نکرده اما به نسل جدید نمی‌توان با روش گذشته تدریس کرد.

صحرایی در بخش پایانی سخنانش به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی اشاره کرده تصریح کرد: یکی از بزرگترین آفت‌های ایجاد ایجاد شده در جنگ ترکیبی، حذف ذهن تاریخی است؛ امروز نمی‌گویند چه کسی به مردم فلسطین ظلم و خانه‌های آنها را تصاحب کرده و پدران و مادران آنها را به شهادت رسانده و وظیفه ما مبارزه با این تحریف است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید