هشدار درباره هک گوشی تلفن همراه با وای فای رایگان

کدخبر: ۶۰۷۶۴۶
اقتصادنیوز: وکیل سایبری درباره هک گوشی تلفن همراه با وای فای رایگان هشدار داد.
 هشدار درباره هک گوشی تلفن همراه با وای فای رایگان

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس،علیرضا طباطبایی هاشمی کارشناس و وکیل سایبری  با هشدار نسبت به استفاده از اینترنت وای فای رایگان گفت: یکی از مواردی که می‌تواند مخاطرات بسیاری برای مردم داشته باشد استفاده از اینترنت عمومی در مکان‌هایی مانند پاساژ، مراکز تجاری و ... است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از اینترنت رایگان می‌تواند مخاطرات جدی برای شهروندان داشته باشد گفت: بسیاری از مواقع هکرها و کسانی که دنبال دسترسی به اطلاعات شما هستند شرایطی را فراهم می‌کنند که شما به اینترنت وای فای آنها متصل شوید و در واقع ترافیک شبکه شما به وای‌فای آنها منتقل شود.

طباطبایی هاشمی تصریح کرد: اتصال به وای‌فای آنها موجب می‌شود مدیریت وای فای بدون اینکه افراد متوجه شوند تمام ترافیک شبکه‌ها را شنود کند؛ به این معنا که هکر به تمام درخواست‌هایی که فرد ارسال و دریافت کرده دسترسی پیدا می‌کند چراکه هر آنچه که در اینترنت جستجو می‌شود را دیده و می‌تواند کنترل کند؛ حتی هکرها می‌توانند به رمزهایی که برای ورود به اینترنت بانک، ایمیل و ... وارد می‌شود دسترسی داشته باشد. 

وی ادامه داد: برخی سایت‌ها از پروتکل‌های امنیتی استفاده کرده و امکان مشاهده رمز و پسورد را برای شخص شنود کننده سخت می‌کند اما هکرها با کمی تلاش می‌توانند به پسوردها دسترسی پیدا کنند.

این کارشناس و وکیل سایبری با اشاره به اهمیت پسورد اطلاعات بانکی، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی گفت: نکته مهم دیگر این است که زمانی که افراد به اینترنت رایگان متصل هستند امکان اینکه هکر بتواند گوشی تلفن همراه را آلوده کند بیشتر فراهم شده و با نصب بدافزار روی گوشی به رمزها و اطلاعات ذخیره و استفاده شده در گوشی دسترسی پیدا می‌کند.

طباطبایی هاشمی تأکید کرد: توجه داشته باشید هنگامی که گوشی به یک شبکه وای فای متصل می‌شود عملاً ارتباط با آن شبکه وای فای، موبایل یا لب‌تاپ فراهم شده و امکان دسترسی به آن بسیار راحت‌تر از زمانی است که این اتصال وجود ندارد.

پایان پیام/

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید