محمدرضا عارف سکوتش را شکست

کدخبر: ۶۰۸۷۲۷
اقتصادنیوز: محمدرضا عارف گفت: برخوردی که امروز با دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و روزنامه نگاران می‌شود واقعا تأسف آور است.
محمدرضا عارف سکوتش را شکست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: بنیاد امید ایرانیان یک حزب سیاسی نیست و در انتخابات‌های گذشته کاندیدایی را معرفی نکرده است و در انتخابات پیش رو هم کاندیدایی را معرفی نخواهد کرد.

وی با اشاره به برخوردی که با نهادهای مدنی توسط دولت نهم و دهم صورت گرفت ، یادآور شد: متاسفانه برچسب زدن در کشور ما فرهنگ شده است و دولت وقت در آن زمان که راهبردش نخبه کشی بود با برچسب زدن به تشکل‌های مردم نهاد تلاش می‌کرد نهادهای مدنی را تضعیف کند که متأسفانه این رویکرد در دولت فعلی هم  به نوعی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که امروز نخبگان کشور با سیاست جذب رو به رو نیستند یک نخبه نگران است که با توجه به پتانسیلی که دارد و می تواند آن را در خدمت توسعه کشور قرار دهد  برچسب نخورد و کنار گذاشته نشود .برخوردی که امروز با دانشگاهیان، هنرمندان ، ورزشکاران و روزنامه نگاران می شود واقعا تأسف آور است که براحتی جمعیت قابل توجه‌ای را ممنوع الکار می‌کنند.با چه ادله قانونی؟ صرفا بخاطر اینکه موضع یک هنرمند با مواضع مسئولان همسو نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از برخورد دولت با اساتید دانشگاه ، خاطرنشان کرد:استاد دانشگاه را بخاطر نوشتن یک نامه برکنار می کنند نوشتن نامه حق یک استاد است و هیچکس نمی‌تواند به صرف امضاء یک نامه جلوی ارتقا استاد دانشگاه را بگیرد.

عارف به انتخابات ۱۴۰۰ و مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت : قرار بود بخشی از مشکلات کشور از طریق صندوق‌های رای حل شود اما به دلیل تصمیمی که توسط جریانی که به جمهوریت اعتقادی نداشتند برای انتخابات ۱۴۰۰ و مجلس یازدهم گرفته شد و مشارکت بسیار پایین مردم در این دو انتخابات ، نظام تصمیم گیر کشور به وضعیتی که امروز می بینیم دچار شده است که حتی حامیان اولیه‌شان هم از آنها به دلیل ناکار‌آمدی رویگردان شده اند.

وی با بیان اینکه بخاطر خطای احتمالی یک فرد در  نهاد مردمی مجوز فعالیت آن تشکل را نباید باطل کنند، گفت: مگر در نهادهای انقلابی افراد نفوذی و خیانت کار به کشور وجود ندارند؟ آیا به دلیل حضور آن فرد نفوذی فعالیت آن نهاد انقلابی به اتمام می رسد ؟ اتفاقا در همان نهادهایی که با تشکلهای مردم نهاد برخورد می کنند افراد نفوذی کم نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید