بدبینی گوترش نسبت به اسرائیل/ یک جای کارتان می‌لنگد

کدخبر: ۶۰۸۸۴۸
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل گفت: طی چند روز درگیری در غزه هزاران کودک جان خود را از دست داده‌اند. این بدان معناست که یک جای کار در نحوه انجام عملیات‌های نظامی می‌لنگد.
بدبینی گوترش نسبت به اسرائیل/ یک جای کارتان می‌لنگد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گوترش، در گفت‌وگویی با رویترز عنوان کرد: تخلفاتی از سوی حماس به دلیل «استفاده از سپر انسانی» انجام گرفته است، اما تلفات غیرنظامیان طی عملیات نظامی اسرائیل نشان می‌دهد که یک جای کار به وضوح می‌لنگد.

دقایق نفس‌گیر بمباران مسجد المصطفی در غزه+ فیلم

مقامات فلسطینی تاکنون از کشته شدن ۱۰۵۶۹ نفر از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی خبر داده‌ که ۴۰ درصد از این افراد کودک بوده‌اند.

بازی پنهانی اعراب در زمین اسرائیل/ فلسطین قربانی می‌شود؟

گوترش، ادامه داد: مهم است که اسرائیل درک کند که تماشای تصویر وحشتناک نیاز مردم فلسطین به کمک‌های بشردوستانه در راستای منافع اسرائیل نیست.

وی تصریح کرد: چنین تصاویری به اسرائیل در میان افکار عمومی در سرتاسر جهان کمکی نمی‌کند.

گوترش، با مقایسه آمار کودکان کشته شده در غزه با سایر درگیری‌ها در جهان گفت: هر سال بالاترین میزان کودکان کشته شده توسط هر بازیگر در تمامی درگیری‌ها حداکثر به چند نفر خلاصه می‌شد. طی چند روز درگیری در غزه هزاران کودک جان خود را از دست داده‌اند. این بدان معناست که یک جای کار در نحوه انجام عملیات‌های نظامی می‌لنگد.

گوترش، به رویترز گفت که ۹۲ تن از کارمندان سازمان ملل در آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) جان خود را از دست داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل، با «فاجعه‌بار» خواندن شرایط بشردوستانه در غزه گفت: ضروری است که جریان کمک‌های بشردوستانه جهت پاسخ‌دهی به نیازهای مردم فلسطین به غزه سرازیر شود.

گوترش، توضیح داد که طی ۱۸ روز گذشته، ۶۳۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه توانسته‌اند از طریق گذرگاه رفح وارد مصر بشوند.

وی عنوان کرد: ما مذاکراتی فشرده با اسرائیل، آمریکا و مصر جهت ارسال موثر کمک‌های بشردوستانه به غزه داریم.

وی توضیح داد که کمک‌های بشردوستانه خیلی دور و به اندازه کم به نوار غزه ارسال شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید