اگر پوست شفاف می‌خواهید از این سبزیجات مصرف کنید

کدخبر: ۶۰۸۹۶۳
اقتصادنیوز: کلم را وارد برنامه غذایی‌تان کرده و حتی از آن ماسک‌های متنوع تهیه کنید. کلم به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها سلامت پوست را ارتقا می‌دهد.
اگر پوست شفاف می‌خواهید از این سبزیجات مصرف کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت سلامت، در ادامه بیشتر در خصوص فواید کلم روی پوست و مو صحبت می‌کنیم.

کلم برای پوست فوق‌العاده است چون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیباتی است که با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. یادتان باشد که رادیکال‌های آزاد عامل برخی مشکلات پوستی از جمله آکنه، جوش‌های سرسیاه و غیره هستند. 

اگر جوش می‌زنید یا مشکلات پوستی دیگری دارید می‌توانید به کلم اعتماد کنید. این کلم حاوی ویتامین C است به همین دلیل به زیبایی پوست کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید این ماده غذایی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و هم از آن ماسک تهیه کنید. 

برای تهیه ماسک کافیست برگ‌های رویی کلم را جدا کرده و قسمت سفت میانی آن را دربیاورید. سپس برگ‌ها را با یک وردنه صاف کرده، به شکل نواری برش دهید و آنها را داخل ظرفی حاوی روغن زیتون بریزید. در نهایت این نوارهای روغنی را به‌صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

کلم یک ضدچروک طبیعی

با مصرف منظم کلم از یک ضدچروک طبیعی و موثر بهره‌مند می‌شوید. میزان بالای ویتامین C موجود در این ماده غذایی پوست را جوان کرده و روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد. ویتامین A موجود در آب کلم به همراه ویتامین D باعث شفافیت و سلامت پوست می‌شود. 

از طرف دیگر کلم در ممانعت از تخریب سلول‌های پوستی (به‌دلیل تماس با اشعه‌های ماورای بنفش نور خورشید) موثر عمل می‌کند. برای پیشگیری از بروز چین‌وچروک‌های پوستی می‌توانید آب کلم را با کمک پنبه به‌صورت بزنید. همچنین می‌توانید برگ‌ها را بکوبید و آن را به پوست بزنید.

بخور کلم برای خوش‌آب و رنگ شدن پوست

آب کلم به دلیل دارا بودن پتاسیم به سم‌زدایی از بدن و پوست کمک می‌کند بنابراین باعث خوش‌آب و رنگ شدن پوست می‌شود. ویتامینA  موجود در آن باعث احیای بافت‌ها شده و گوگرد آن نیز با عفونت‌ها مقابله می‌کند. 

کلم حاوی ویتامین E نیز هست و مجموع این ویتامین‌ها باعث صافی و یکدستی پوست می‌شوند. توصیه می‌شود برگ‌های کلم را به همراه یک دسته جعفری در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید. شعله را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس آن را داخل یک کاسه ریخته و حوله‌ای روی سر بیاندازید و بخور بگیرید.

کلم برای مقابله با بثورات پوستی

کلم خواص احیاکنندگی دارد بنابراین زمانی که از آن به‌صورت ضماد استفاده کنید برای درمان و بهبود بثورات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، آکنه، جای نیش حشرات، کهیر و زخم‌ها موثر عمل می‌کند. می‌توانید با انداختن برگ‌های کلم داخل مخلوط کن ضماد تهیه کنید. مقداری پنبه به این ترکیب آغشته کرده و به مدت 15 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. همچنین می‌توانید برگ‌ها را له کرده و به‌طور مستقیم روی نواحی مورد نظر بگذارید. استفاده منظم از این ضماد و همچنین مصرف خوراکی آن می‌تواند به درمان سریعتر مشکلات پوستی ذکر شده کمک کند.

کلم برای تحریک رشد موها

کلم به دلیل فوایدی که دارد به سلامت پوست سر کمک کرده و باعث رشد سریع موها می‌شود. برای اینکار برگ‌های کلم را بجوشانید و آنها را داخل میکسر بریزید و در نهایت مقداری آب لیموترش به آن اضافه کنید. 

این ترکیب را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی سرتان بماند. در نهایت موها را آبکشی کرده و با شامپوی روزانه خود بشویید. می‌توانید این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

کلم برای داشتن موهایی صاف و ابریشمی

کلم را داخل آب میوه‌گیری ریخته و آب آن را بگیرید و آن را به‌صورت مستقیم به پوست سر بزنید و ریشه موها را ماساژ دهید. سپس یک ساعت صبر کرده و در نهایت موها را با شامپوی روزانه خود بشویید.

کلم برای مقابله با ریزش مو

اگر ریزش مو دارید یک‌چهارم کلم را با یک عدد خیار داخل آبمیوه‌گیری بیاندازید. حدود 100 میلی‌لیتر آب کلم حاصل می‌شود. این محلول را به پوست سر خود بمالید و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس موها را با حوله ببندید و شب را بخوابید. صبح روز بعد موها را بشویید. می‌توانید اینکار را یکبار در هفته انجام دهید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید