افشاگری یک مقام اروپایی درباره توافقنامه صلح اوکراین/ ماجرای کارشکنی آمریکا چیست؟

کدخبر: ۶۰۹۲۲۱
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر مجارستان گفت: در استانبول مذاکراتی بین روسیه و اوکراین برگزار شد و اساسا توافقنامه‌ای شکل گرفت اما اوکراینی‌ها به درخواست آمریکایی‌ها آن توافقنامه را امضا نکردند.
افشاگری یک مقام اروپایی درباره توافقنامه صلح اوکراین/ ماجرای کارشکنی آمریکا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان، در گفت‌وگو با شبکه رادیویی مجارستانی «کوشوت» با اشاره به اظهارات گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان، مبنی بر آنکه آمریکا باعث عدم پیشرفت مذاکرات صلح مارس ۲۰۲۲ میان مقامات اوکراینی و روسیه در استانبول شد، بیان کرد: آنچه که صدراعظم سابق آلمان گفت، حقیقت درستی در دنیای دیپلماسی است.

کره‌شمالی بیانیه داد/هشدار مهم کره به آمریکا

وی افزود: ما همچنین این حقیقت را می‌توانیم از انواع گزارش‌ها و منایع اطلاعاتی متوجه شویم. در واقع در سال ۲۰۲۲ در استانبول مذاکراتی برگزار شد و اساسا توافقنامه‌ای شکل گرفت اما اوکراینی‌ها به درخواست آمریکایی‌ها آن توافقنامه را امضا نکردند.

جدال بر سر منابع اورانیوم این کشور/ پیروزی با کدام است؛ پوتین یا مکرون؟

نخست‌وزیر مجارستان، در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها وارد این بازی شدند. بسیاری درگیر این جنگ شدند و تسلیحات زیادی به اوکراین ارسال و پول‌های بسیاری خرج شد. اروپایی‌ها وام‌های بیشتر و بیشتری گرفتند و آن‌ها را به اوکراین ارسال کردند؛ بنابراین باید بگویم که این درگیری در حال جهانی شدن است.

گرهارد شرودر، چندی پیش در مصاحبه‌ای تاکید کرد که دولت آمریکا تنها چند هفته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲، به هیچگونه سازشی که بتواند به درگیری روسیه و اوکراین پایان دهد، اجازه کار نداد.

صدراعظم سابق آلمان، تاکید کرد که متحدان واشنگتن در غرب اروپا از فرصت استفاده نکردند تا برای صلح در مارس ۲۰۲۲ تلاش کنند. او افزود، در آن زمان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین آماده سازش در مورد کریمه و مناطق جدا شده در منطقه دونباس بود.

وی در این مصاحبه گفته بود که اگرچه نمایندگان ولودیمیر زلنسکی، آماده امتیاز دادن در مورد موضوعات کلیدی مانند چشم‌پوشی از تلاش‌ها برای پیوستن به ناتو بودند، اما «اوکراینی‌ها با صلح موافقت نکردند، زیرا به آن‌ها اجازه داده نشد. آن‌ها ابتدا باید از آمریکایی‌ها در مورد هر چیزی که در مورد آن بحث می‌شد، سوال می‌کردند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید