موضع آمریکا در قبال اسرائیل در حال تغییر است؟

کدخبر: ۶۰۹۲۷۸
اقتصادنیوز: انتقاد اخیر وزیر خارجه آمریکا از کشتار غیرنظامیان در غزه، نشان از یک تغییر کوچک اما مهم در موضع آمریکا نسبت به اسرائیل دارد.
موضع آمریکا در قبال اسرائیل در حال تغییر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت جو بایدن، در چند هفته گذشته حمایتی تمام‌عیار از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و حملاتش به نوار غزه به عمل آورده است؛ اما افزایش سهمناک آمار شهدای غیرنظامی غزه، برگزاری تظاهرات گسترده توسط حامیان فلسطین در سرتاسر جهان و افزایش نارضایتی در داخل کاخ سفید فشار زیادی به موضع آمریکا در قبال اسرائیل و جنایت‌هایش وارد کرده است.

تماس تلفنی مهم بایدن با پادشاه عمان در رابطه با تحولات غزه

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، جمعه گفت: در هفته‌های گذشته فلسطینیان بسیار زیادی کشته شده و انسان‌های بسیاری رنج کشیده‌اند. می‌خواهیم هرچه در توانمان هست را به کار گیریم تا از آسیب‌دیدن آن‌ها جلوگیری کرده و حمایت (بشردوستانه) را به بیشترین میزان ممکن افزایش دهیم.

ایلان ماسک: حماس موفق شد

این دیپلمات ارشد آمریکایی، گفت: برای این کار، به گفت‌وگو با اسرائیل درباره اقدامات مشخصی که به این هدف کمک می‌کند، ادامه می‌دهیم.

مقامات دولت آمریکا می‌گویند که از برخی جهات در بهبود بحران انسانی غزه موفق بوده‌اند. کاخ سفید در روز پنجشنبه اعلام کرد که تل‌آویو با چهار ساعت وقفه بشردوستانه در روز در شمال غزه موافقت کرده است.

بااین‌وجود، فشارهای جو بایدن بر اسرائیل برای بازنگری در نقشه‌های جنگی و بازتعریف اهدافش در جنگ غزه، از نظر بسیاری از مقامات آمریکایی از شفافیت کافی برخوردار نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید