هند و آمریکا در راستای یک توافق نظامی بزرگ هستند؟

کدخبر: ۶۰۹۲۸۴
اقتصادنیوز: وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا، با همتایان هندی خود به عنوان بخشی از مذاکران "۲ + ۲" با محوریت منطقه آسیا-اقیانوسیه دیدار کردند.
هند و آمریکا در راستای یک توافق نظامی بزرگ هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، و لوید آستین، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا، با سوبراهمانیام جایشانکار، و راجناس سینگ، همتایان هندی خود در دهلی‌نو و به عنوان بخشی از مذاکران "۲ + ۲" با محوریت منطقه آسیا-اقیانوسیه دیدار کردند.

پیمان هسته‌ای روسیه و ژاپن تعلیق شد!

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دو کشور که زمانی در خلال جنگ سرد روبروی هم قرار داشتند، اکنون بر روی توافق‌های جدی شامل تامین و ساخت موتور از سوی آمریکا برای جنگنده‌های هند همکاری دارند.

فوری/این پهپاد غول‌پیکر اسرائیلی منهدم شد

معاون وزیر دفاع هند، با اشاره به این دیدار گفت، توافق بین واحد هوافضای جنرال الکتریکز آمریکا و "هوانوردی هندوستان" در جریان است.

وی به خبرنگاران گفت: ما در حال نهایی کردن توافق های تجاری و الزامات حقوقی لازم هستیم. یک توافق بیش از سه میلیارد دلاری برای هند شامل خرید ۳۱ پهپاد از کمپانی "جنرال اتومیک" هم در جریان است و دهلی‌نو منتظر است که این شرکت برای اقدامات بعدی از دولت واشنگتن تضمین دریافت کند. واشنگتن همچنین پیشنهاد سیستم‌های نفربر ضربتی را داده و دهلی‌نو نیز تمایلش را برای این مساله اعلام کرده است.

پیش از این گفت‌وگوها، وزیر دفاع آمریکا، گفته بود که مهمتر از همه این است که دو دموکراسی بزرگ دنیا به تبادل نظرات پرداخته و اهداف مشترکی را در مواجهه با "چالش‌های فوری جهانی" یافته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید