افزایش تعداد نیروهای در عراق در سایه‌ی جنگ غزه

کدخبر: ۶۰۹۲۸۸
اقتصادنیوز: منابع امنیتی عراقی گفتند که در سایه توجه دولت‌ها و ملت‌ها به مسأله غزه، ترکیه اقدام به توسعه دایره نفوذ خود در مناطق شمال عراق کرده است.
افزایش تعداد نیروهای در عراق در سایه‌ی جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع امنیتی عراقی به وبگاه بغداد الیوم گفتند که در سایه توجه دولت‌ها و ملت‌ها به مسأله غزه، ترکیه نیز اقدام به توسعه دایره نفوذ و افزایش تعداد نیروهای خود در مناطق شمال عراق کرده است.

موضع آمریکا در قبال اسرائیل در حال تغییر است؟

به گفته این منابع، «نیروهای ترکیه نیروهای نظامی را در مناطق جدید زاخو و منطقه باطوفا و سایر مناطق مرتبط با منطقه محمودیه در نزدیکی نوار مرزی سوریه مستقر کردند».

پیمان هسته‌ای روسیه و ژاپن تعلیق شد!

به گفته این منابع پهپادهای شناسایی ترکیه نیز به شکل روزانه در حال پرواز در مناطق مرزی عراق و سوریه هستند و یگان‌های جدیدی در مناطق مرزی شمال عراق مستقر شده و تحرکاتی نیز در داخل پایگاههای نظامی ترکیه در اقلیم کردستان  وجود دارد.

به گفته منابع عراقی ارتش ترکیه در یک سال اخیر در دو منطقه «دیرلوک» و «شیلادزی» تا عمق ۳۵ کیلومتری وارد خاک عراق شده و ۱۳ مقر نظامی برپا کرده‌اند.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوههای شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

مناطق «متینا»، «الزاب»، و «افشین» (باسیان شمالی) که در استان‌های دهوک و کرکوک واقع شده است، مناطق عملیاتی «پنجه قفل» محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته شاهد درگیری شدید ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک است.

این حملات باعث مختل شدن گسترده زندگی روستایی و کشاورزی اهالی شده است؛ به طوریکه به گفته مقامات اقلیم کردستان، دهها روستا خالی از سکنه شده و صدها هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات طعمه حریق شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید