آیا گوشی موبایل برای زن و شوهر هم حریم خصوصی است؟

کدخبر: ۶۰۹۴۱۴
اقتصادنیوز: حریم خصوصی یا به‌عبارتی «من» بعد از ازدواج با حریم خصوصی «تو» درمی‌آمیزد و ساحت یا فضای «ما» را به‌وجود می‌آورد .
آیا گوشی موبایل برای زن و شوهر هم حریم خصوصی است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری،  کریم صادقی زوج‌درمانگر در ارتباط با مرز باریک و حساس حد و حدود حریم خصوصی و فردی افراد بعد از ازدواج می‌گوید: «وقتی از اهمیت بلوغ فکری و فرهنگی در ازدواج صحبت می‌کنیم در واقع به رعایت حد و حدود حریم خصوصی و فردی زوجین بعد از ازدواج به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های آن اشاره می‌کنیم. ازدواج پیوند ۲فردیت کاملا مجزاست که در عین یکی و هماهنگ شدن، به اصالت ماهیت نخست و اولیه آن ۲فردیت احتیاج است.»

به‌گفته او همه افراد پیش از ازدواج در حریم فردی و شخصی خود به‌سرمی‌برند: «در این دوران خودشان تصمیم می‌گیرند کجا بروند، با چه کسانی معاشرت کنند و بسیاری دیگر از سلایق و علاقه‌مندی‌ها. این حریم خصوصی یا به‌عبارتی «من» بعد از ازدواج با حریم خصوصی «تو» درمی‌آمیزد و ساحت یا فضای «ما» را به‌وجود می‌آورد که در این ساحت و فضای جدید باید حواس‌مان به چند نکته مهم باشد.»

او ادامه می‌دهد:‌ «در گام نخست باید حواس‌مان باشد که بعد از ازدواج آزادی عمل‌مان محدود می‌شود، محدودیتی که البته منفعت‌های فراوان به همراه دارد. دوم اینکه بار مسئولیت‌مان افزایش می‌یابد و باید مشارکت و مشورت را مبنای هر تصمیم و عمل‌مان قرار دهیم. سوم اینکه به خلوت هم احترام بگذاریم اما یکدیگر را تنها نگذاریم.»

صادقی می‌افزاید: «در این ارتباط بهتر است از همان ابتدا به تعیین خطوط قرمز حریم خصوصی یکدیگر با توجه به استانداردهای ارتباطی در زندگی مشترک، بپردازیم. به‌عنوان مثال گوشی تلفن همراه یکی از چالش‌های مهم در زندگی مشترک است. زوجین در این ارتباط باید بدانند که ضمن رعایت اصل خصوصی بودن گوشی همراه، نباید یکدیگر را نسبت  به این اصل حساس کنند و یا با پنهانکاری‌های غیرضروری، وفاداری، تعهد و اعتبار خود را زیر سؤال برند. مثال دیگر در همین رابطه، دورهمی و یا گردش با دوستان است که این نیز شامل قواعدی از جمله، تبدیل به عادت نشدن، اطلاع قبلی دادن و یا همراه کردن همسر در برخی از این دورهمی و گردش‌ها می‌شود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید