مواضع حساس اسرائیل توسط تصاویر ماهواره‌ای لو رفت

کدخبر: ۶۰۹۶۶۱
اقتصادنیوز: تیم تحقیقاتی منبع باز در «آژانس سند» شبکه الجزیره توانست به وسیله تصاویر ماهواره‌ای را که تعداد خودروهای ارتش اشغالگر، مکان‌های استقرار آن و خطوط پیشروی را نشان می‌داد تجزیه و تحلیل کند
مواضع حساس اسرائیل توسط تصاویر ماهواره‌ای لو رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این تیم برای تحلیل دقیق خود و استخراج اطلاعات با برخی برنامه‌های ویژه، به تصاویر ماهواره‌ای بسیار باکیفیت از تاریخ یکم تا دهم نوامبر تکیه کرد.

واکنش تند حزب‌الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل/ هنوز کارت‌هایمان را رو نکردیم

طبق گزارش الجزیره، تیم یاد شده به دلیل استانداردهایی که شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای مربوط به جنگ اسرائیل علیه غزه اعمال می‌کنند، نتوانست تصاویر مورد استفاده در این تحلیل را منتشر کند.

ارسال کمک‌های ایران به غزه/ اسرائیل مانع شد

در ادامه به مهمترین داده‌های به دست آمده از تصاویر یاد شده اشاره می‌شود:

تعداد کل خودروهای زرهی ارتش اسرائیل در تاریخ هشتم نوامبر ۲۹۵ دستگاه بوده که از سوم همین ماه که ۳۸۳ دستگاه بود، ۸۸ دستگاه کمتر شده و همانطور که می‌دانیم ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد که در محور بیت لاهیا و بیت حانون، ۱۳۶ دستگاه خودروی زرهی به شکل کامل منهدم شده و یا به صورت جزئی آسیب دیدند.

هشتم نوامبر آخرین نقطه‌ای که اسرائیل به آن دسترسی داشت، در محور بیت لاهیا (نزدیک به مسجد شهدای الشاطئ) با خیابان المشتل واقع در شمال غرب نوار غزه بود.

نیروهای اسرائیل مدارس را به پایگاه‌های خود تبدیل کردند و هفت مدرسه که خودروهای زرهی ارتش اسرائیل در آنها وجود داشتند، مشخص شد که عبارت هستند از مدارس ابتدایی پسرانه ابن سینا و خالد العلمی و نیز مدارس سامی العلمی، العوده، صرفند، الزهاوی و اسدود.

اسرائیل در هر مدرسه به طور  میانگین ۱۰ تا ۱۵ خودروی زرهی را مستقر کردند.

تصاویر ماهواره‌ای مربوط به تاریخ ششم نوامبر وجود شش پهپاد جاسوسی مدل هرون و نیز یک پهپاد دیگر که مدل آن ناشناخته بوده و طول باله‌های آن به ۱۱ متر می‌رسد، در مناطق مختلف واقع در محور شمالی را نشان داد.

ارتش اسرائیل عامدانه تمامی خودروهای زرهی را در کنار یکدیگر در منطقه‌ای محصور به موانع شنی قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید