آلودگی هوا تا کی ادامه دارد؟/ مردم مراقب باشند

کدخبر: ۶۱۰۰۱۶
اقتصادنیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 2 روز آینده در تهران، کرج و اراک، تداوم پایداری جو همراه با افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم، پیش‌بینی می‌شود.
آلودگی هوا تا کی ادامه دارد؟/ مردم مراقب باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اراک، اصفهان، تهران و کرج آلودگی هوا داریم و روز آینده در تهران، کرج و اراک غلظت آلایندگی‌های جوی افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

وی افزود: روز چهارشنبه 24 آبان با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب به تدریج جنوب غرب، ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد ابرناکی و بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه 25 آبان سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب، برخی نقاط استان‌های بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، هرمزگان و جنوب ارتفاعات کرمان فعال است.

ضیائیان ادامه داد: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در استان‌های خوزستان و ایلام و برخی نقاط کردستان، لرستان و کرمانشاه خواهد بود. روز پنج‌شنبه علاوه بر استان‌های مذکور در برخی نقاط فارس، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد شدت بارش‌ها بیشتر است.

وی افزود: روز جمعه 27 آبان در نوار غربی کشور، سواحل خزر، شمال غرب، جنوب شرق و شرق کشور رگبار و باران، گاهی رعدوبرق دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید داریم که با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی 2 روزه آینده نیمه ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 22 و 14 درجه خواهد بود. 

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: به دلیل تداوم پایداری جو همراه با انباشت آلاینده‌های جوی، از بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ تا صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵، تشدید کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، این شرایط امروز در ‌تهران، کرج، اراک، اصفهان و اهواز و روزهای ‌چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ و پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ در تهران، کرج و اراک حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود ‌کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم، در دستور کار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید