گلایه آقاتهرانی از افزایش قبیله‌گری و طایفه‌گری در اصولگرایان!

کدخبر: ۶۱۰۴۸۰
اقتصادنیوز: رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: اگر آنان عضو جبهه پایداری هم نباشند، اشکالی ندارد و باید قبیله‌گری و طایفه‌گری را دور بریزیم.
گلایه آقاتهرانی از افزایش قبیله‌گری و طایفه‌گری در اصولگرایان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  مرتضی آقاتهرانی، در مجمع عمومی جبهه پایداری با بیان اینکه کامل‌ترین برنامه برای هدایت انسان، اسلام است، اظهار کرد: امام راحل به دنبال این اسلام بود. خداوند برای انسانی که خلق کرده، برنامه کاملی دارد و این برنامه کامل، همان اسلام ناب است. در کشور ما ناگهان ۳۵ میلیون نفر با هم همراه شدند و امام راحل این جمعیت را مدیریت کردند و انقلاب اسلامی حادث شد. حالا که انقلاب شده است، ‌باید برنامه داشته باشیم.

سخنان مهم اژه‌ای درباره تأخیر و تعللدر تحقق وعده‌ مسئولان

وی با بیان اینکه انسان روزبه‌روز رو به رشد است و به همان اندازه که در جهات مثبت، رشد وجود دارد، در جهات منفی هم رشد صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: امام راحل به عنوان انسانی مصلح به میدان آمدند. باید بدانیم که هیچ تشکلی نمی‌تواند بی‌برنامه باشد. احزاب مختلفی در دنیا وجود دارند اما ما نمی‌خواهیم مثل آنها باشیم. این احزاب صرفا به دنبال رسیدن به قدرت از هر راه ممکن هستند.

یک امیر ارتش: الان هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در ابتدای تاسیس جبهه پایداری وقتی خدمت آیت‌الله مصباح یزدی رفتیم و گفتیم در شرایط فعلی چه باید کنیم؟ او تاکید کرد تشکلی را سازماندهی کنید که بالای سر آن فقها حضور داشته باشند. وقتی تاکید کرد پرچم پایداری را بلند کنیم و پرسیدیم شعارمان چه باشد؟ گفت در پایداری اصل اول و آخر، ولایت است. مرحوم مصباح اظهار می‌کرد که ما حمایت از رهبری و ولایت مطلقه فقیه را قبول داریم، اما ولایت مطلقه کافی نیست،‌ اطاعت مطلقه هم باید در کنار آن باشد.

آقاتهرانی، ادامه داد: یعنی مردم باید به معرکه بیایند. دستورالعمل حضور مردم در معرکه، اطاعت مطلق است. اطاعت مهم است و اولین اصل پایداری، اطاعت مطلقه از ولی فقیه است. بنابراین باید ببینیم مقام ولی از ما چه می‌خواهد و سپس اطاعت صد درصدی داشته باشیم. آیت‌الله مصباح تاکید داشت که این تولی ماست و در کنار آن، یک تبری هم داریم. بدین معنا که هر فتنه‌ای در مقابل ولی فقیه بلند شد، در مقابل آن می‌ایستیم و از ولی فقیه حمایت می‌کنیم.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری، با بیان اینکه جبهه پایداری قبل از هر چیز، جبهه‌ای فرهنگی است، تاکید کرد: البته فرهنگی که بتواند در سیاست خط و راه را نشان دهد. جبهه پایداری در مجلس موفق بوده‌ و یکی از این موفقیت‌ها در زمینه ساماندهی فضای مجازی است که فقط رای‌گیری آن در صحن علنی باقی مانده است. اگر چه برای این ساماندهی، حملات بسیاری به ما شد. ما معتقدیم که اسلام برای استفاده درست از فضای مجازی دستوراتی دارد. از این‌رو در مجلس پای این طرح ایستادیم و طبیعتا اگر جمعیت‌مان در مجلس بیشتر باشد، ‌بهتر می‌توانیم کار کنیم.

وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت ۹۱ ماده دارد و محکم پشت آن ایستاده‌ایم. در این طرح، سقط جنین را جرم‌انگاری کرده و جلوی آن را گرفته‌ایم. افتخار می‌کنیم که چنین طرح‌هایی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.

آقاتهرانی، افزود: دور زدن تحریم‌ها هم دستاورد دیگری است. چندی پیش در قالب اتحادیه بین المجالس به آفریقا رفتیم و این اولین باری بود که اسرائیلی‌ها جرأت نکردند در این جلسه شرکت کنند. بنابراین باید ایستاد. هرگز نباید عقب‌نشینی کرد. عقب‌نشینی در میدان جنگ از گناهان کبیره است. باید در ایمان کسانی که از اسرائیل ترسیده‌اند، شک کنید.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری ،تاکید کرد: افراد صالح را انتخاب کنید؛ ممکن است این افراد جزو پایداری هم نباشند، اشکالی ندارد. همین‌که صالح باشند، کافی است. کاری کنید که حضرت آقا بگویند مجلس دوازدهم از مجلس قبلی هم انقلابی‌تر است. قبیله‌گری و طایفه‌گری را دور بریزید. مجلس فعلی قابل مقایسه با دو مجلس قبل نیست. نمی‌خواهم بگویم عیبی ندارد، اما اشکالات آن به مراتب کمتر از قبل است. کمک کنید تا افراد خوب به مجلس راه پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید