سیل در مازندران سه خودرو را با خود برد + فیلم

کدخبر: ۶۱۰۵۵۲
اقتصادنیوز: طغیان رودخانه "حاجی ماهرود" شهرستان نور به دنبال بارندگی شدید شامگاه روز جمعه سه دستگاه خودروی سواری را با خود برد.
سیل در مازندران سه خودرو را با خود برد + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : طغیان رودخانه "حاجی ماهرود" شهرستان نور به دنبال بارندگی شدید شامگاه روز جمعه سه دستگاه خودروی سواری را با خود برد.

حسینعلی محمدی شیرکلایی افزود : در زمان حاضر جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان نور در حال برگزاری است و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در سیل این شهرستان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: گروه‌های جستجو و نجات از سازمان‌های آتش نشانی و جمعیت هلال احمر استان مازندران در حال پیمایش مسیر رودخانه برای آگاهی از سرنوشت این سه خودرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: هشدارهای لازم در خصوص وقوع بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام شده بود که با وجود هشدارهای داده شده متاسفانه برخی افراد در کنار رودخانه و مسیل‌ها اتراق کرده بودند.

به دنبال بارش شدید باران همراه با رعد و برق که از ساعاتی قبل در مازندران شروع شده است، سیلاب همچنین در بخش‌هایی از شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق این استان جاری شد و مجموعه مدیریت بحران و نیروهای امدادی استان به حالت آماده باش درآمدند .

بارش‌های پیش‌بینی‌شده که از عصر امروز آغاز شده و همچنان ادامه داد در برخی مناطق نور، بهشهر و نکا سبب جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر شده است.

آتش‌سوزی در ارتفاعات دوزین مینودشت

محمدی افزود: رانندگان هنگام تردد شبانه در جاده‌های استان بویژه در محورهای کوهستانی با رعایت نکات ایمنی با احتیاط کامل رانندگی کنند.

هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز جمعه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز جمعه تا صبح فردا شنبه اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.
طبق پیش بینی هواشناسی این سامانه ناپایدار جوی که با بارندگی، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید موقتی، کاهش دما و احتمال تگرگ نیز همراه است، تمام سطح استان به ویژه مناطق جلگه ای تا میان بند نواحی مرکزی و شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه که علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در هنگام ترددهای جاده ای، مقاوم سازی سازه های کم مقاوم، خودداری از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان یافتن در کنار رودخانه ها و یا حاشیه جاده ها خودداری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی