افشاگری نیویورک‌تایمز از ناکامی اسرائیل در جنگ با حماس/ عدم موفقیت در دستیابی به اهداف جنگی‌

کدخبر: ۶۱۰۹۶۱
اقتصادنیوز: به گفته نیویورک‌تایمز اسرائیل نتوانسته حماس را نابود و اسرایش را آزاد کند.
افشاگری نیویورک‌تایمز از ناکامی اسرائیل در جنگ با حماس/ عدم موفقیت در دستیابی به اهداف جنگی‌

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره شکست طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای نابود کردن جنبس مقاومت اسلامی فلسطین نوشت که رژیم صهیونیستی محاصره بیمارستان الشفا، بزرگترین بیمارستان غزه را بخش مهمی از حمله زمینی خود برای از بین بردن حماس و آزادسازی حدود ۲۴۰ اسیر می‌دانست، اما حتی برای حامیان غربی این رژیم هم مشخص نیست که این عملیات تا چه حد موفقیت‌آمیز بوده است.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها مدعی شده‌اند که نیروهای حماس با غیرنظامیان فلسطینی درآمیخته و به سوی جنوب نوار غزه می‌گریزند. نیویورک‌تایمز این پرسش را مطرح می‌کند که اگر به راستی چنین باشد، صهیونیست‌ها چطور قرار است اعضای حماس را در میان غیرنظامیان فلسطینی تشخیص دهند؟ رژیم صهیونیستی تا چه زمانی می‌تواند در برابر فشارهای بین‌المللی ناشی از کشتار غیرنظامیان در غزه مقاومت کند؟ از سوی دیگر، این رژیم چطور می‌تواند ثابت کند که حمله به بیمارستان الشفا واقعاً ار منظر نظامی توجیه‌پذیر بوده است؟

مقامات آمریکایی بر این باورند که عجله رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و نبود برنامه‌ریزی دقیق، باعث افزایش مضاعف آمار تلفات غیرنظامی در این جنگ شده است.

از طرفی، با وجود اینکه رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفا را اشغال کرده، اما هنوز هیچ سندی در اثبات ادعای خود مبنی بر وجود شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها در زیر ساختمان این بیمارستان ارائه نداده است.

یک کارشناس مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به نیویورک‌تایمز گفت که حمله به الشفا نه بر اساس یک استراتژی مشخص، بلکه صرفاً‌ با هدف قدرت‌نمایی انجام شده است. او گفت: ارتش اسرائیل آنچنان که باید به تاثیر حمله به الشفا بر امنیت اسرا فکر نکرد. ما با به تعویق انداختن فرایند تبادل اسرا، جان آن‌ها را به خطر می‌اندازیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید