عضو شورای شهر در سفر اندونزی چه می کند؟

کدخبر: ۶۱۱۳۴۳
اقتصادنیوز:رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران گفت:‌یکی از همکاران ما در سفر اندونزی حضور دارند و هدیه ۵۰۰ دلاری شهرداری تهران را به تیم ملی تحویل می‌دهند. سوال ما این است که این هزینه ها شخصی بوده است؟ آیا هماهنگی با کمیته ورزش صورت گرفته است؟
عضو شورای شهر در سفر اندونزی چه می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا با بیان اینکه این تذکر ناظر به تذکر آقای صادقی در خصوص دستاوردها و شفافیت سفرهای خارجی مطرح می شود،گفت: یکی از همکاران ما در سفر اندونزی حضور دارند و هدیه ۵۰۰ دلاری شهرداری تهران را به تیم ملی تحویل می‌دهند. سوال ما این است که این هزینه ها شخصی بوده است؟ آیا هماهنگی با کمیته ورزش صورت گرفته است؟

اقراریان با اشاره به وضعیت منطقه ۱۲، یادآور شد: امروز وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ از خط قرمز عبور کرده و نمی‌دانیم باید از کلید واژه بحران استفاده کنیم یا نه؟ کارشناسان کمیته حقوقی شرایط را بررسی کردند و دیدیم که اشخاصی ۱۰ تا ۱۲ وانت خریده‌اند و از آنها به عنوان مغازه و انبار استفاده می‌کنند.

وی افزود: در ایام اخیر آتش سوزی گسترده‌ای اتفاق افتاد و میلیاردها تومان خسارت به اموال زد؛ آتش‌نشانان به موقع رسیدند اما به دلیل وضعیت ترافیک نتوانستند به محل آتش سوزی برسند.

اقراریان با بیان اینکه یکی از اشتباهات دوره پنجم این بوده که سیاست‌هایی برای منطقه ۱۲ تدوین کرده‌اند، گفت: سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی یکی از غلط‌ترین سیاست‌ها بوده و عملاً در ساخت پارکینگ محدودیت ایجاد کرده‌اند. همین دوستان در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ طرحی را مبنی بر الزام شهرداری بر ساخت پارکینگ‌ها تصویب کرده‌اند که همین مصوبه نیز به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری وظایفی در این زمینه دارد، گفت: ما باید پول عوارض کسر پارکینگ را برای ساخت پارکینگ در مناطق پرترافیک هزینه می‌کردیم؛ بنده از شهردار تهران تقاضا می‌کنم، وضعیت منطقه را از نزدیک ملاحظه کنند. اینکه بگویند زمینی خریداری شده و پارکینگ راه‌اندازی خواهد شد پاسخ مناسبی به تذکر ما نیست و ما تا پایان این درخواست‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: بنده موافقم که برای وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ کمیته‌ای تخصصی با حضور شهرداری تهران، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط شکل بگیرد و اتفاقات را پیگیری کنند. وضعیت ترافیک در این محدوده رها شده است؛ لذا کمیسیون عمران و حمل و نقل باید در این رابطه وقت بگذارد و موارد را پیگیری کند. باید فکری شود تا یک سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

مهدی چمران با بیان اینکه احداث پارکینگ در این منطقه میل به سفر را افزایش می‌دهد، گفت: توقف موتورسیکلت‌ها و وانت بارها و دست فروشان در کنار خیابان در چند خط، فضایی برای عبور عابران پیاده نیز باقی نگذاشته است.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران هم با بیان اینکه سفر اعضای شورا صرفا با هماهنگی ریاست شورا صورت می گیرد، اظهار کرد: ما سفری به اندونزی نداشته ایم و تا جایی که در جریان هستیم چنین چیزی نبوده است. اعضا هم گاهی مرخصی می گیرند و بعضی سفرها شخصی است.

وی در ادامه گفت : روز گذشته با شروع فصل سرما از گرمخانه ها و خیابان های هدف بازدید کردیم؛ شب گذشته خیابان های شوش و هرندی را دیدیم و شرایط بسیار متفاوت بود و فضای به شکل قبل را که گوشه گوشه شهر، آتش روشن می شد، شاهد نبودیم.

علوی با بیان اینکه از ساعت ۱۰ شب به بعد اتوبوس ها برای گشت زنی مستقر شدند، تصریح کرد: وضعیت گرمخانه ها و گرمایش آنها مطلوب بود و البته جزء وظایفی است که شهرداری انجام می دهد. باید نگاه ویژه تری داشته باشیم تا به موضوعات رسیدگی شود.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران هم با بیان اینکه باید دقت بیشتری در انتخاب پیمانکاران گرمخانه ها شکل بگیرد، اظهار کرد: ما به پیمانکاران هزینه می دهیم اما شاید نحوه رسیدگی و توزیع غذا با هزینه ای که می پردازیم تناسب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای خدمات شهری شب گذشته در باران مشغول به کار بودند، گفت: از زحمات نیروهای خدمات شهری در بارندگی روز اخیر تقدیر می کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در هر موردی اگر ابهامی داریم باید از مسئولان در ابتدا سوال کنیم، گفت: اگر پاسخی نشنیدیم باید در صحن مطرح کنیم؛ سفر آقای آخوندی هیچ ارتباطی به شورا و شهرداری ندارد و از فضایی دیگر مأموریت داشتند. سفرها باید با اطلاع بنده صورت بگیرد و مراحل آن طی شود. ایشان از مرخصی خود استفاده کرده اند و بنده از این مرخصی اطلاع نداشتم. گفتن این موارد ساده است اما جمع کردن آن سخت است.

مهدی چمران با بیان اینکه کار خلاف در مجموعه سعدآباد این بود که مجوز کمیسیون ماده هفت را دریافت نکرده بودند، یادآور شد: سازمان بوستان ها هم اگر می خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه های دیگر. بنده این موضوع را مطرح کردم و بی بی سی اعلام کرد که ما حمایت کرده ایم. از بی بی سی انتظاری نیست و از رسانه های خود درخواست می کنیم اخبار را به درستی ارسال کنند. باید سعی کنیم خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسائلی که برای بنده مبهم است بلافاصله با تماس، پیگیری می کنم، گفت: در خصوص مسئله آب و یا قطع درختان مجموعه سعدآباد، موضوع را بلافاصله پیگیری کردیم. درست است که مشکل کم آبی داریم اما نباید آب بوستان ها را قطع کرد.

چمران گفت: اینکه بگویند درختان آب نمی خواهند و باید رها شوند، درست نیست. درختان اگر از بین برود به حیات انسان ها لطمه وارد می شود. اگر آب درختان بوستان چیتگر و لویزان خشک شوند، خسارات جبران ناپذیر خواهد بود. آب شرب مردم باید تأمین شود اما آب درختان را نیز باید با روش های مختلف تأمین کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید