بهداشت جهانی: ویروس جدیدی شناسایی نشده

هراس چینی‌ها از جولان جدید بیماری‌های تنفسی/ نفس اژدها بند می‌آید؟

کدخبر: ۶۱۱۸۷۷
اقتصادنیوز: در هفته‌های اخیر بسیاری از مناطق پرجمعیت چین با کابوس بیماری‌های تنفسی مواجه بوده است.
هراس چینی‌ها از جولان جدید بیماری‌های تنفسی/ نفس اژدها بند می‌آید؟

به گزارش اقتصادنیوز این نخستین زمستان چین پس از برداشتن محدودیت‌های کووید در دسامبر گذشته است و حالا به نظر می‌رسد کودکان بسیاری در مناطق شمالی این کشور مانند پکن و استان لیائونینگ دچار بیماری‌های تنفسی شده‌اند.

 

 در روز جمعه و با افزایش بیماری تنفسی در مدارس و بیمارستان‌های چین، این کشور خواهان احتیاط و هوشیاری شد و سازمان جهانی بهداشت که از این کشور خواسته داده‌های مربوط به بیماری را در اختیارش بگذارد گفت هیچ عامل بیماری‌زای نامعمول یا جدیدی شناسایی نشده است.

CLMSTiZAL73d

 

به نوشته رویترز، این نخستین زمستان چین پس از برداشتن محدودیت‌های کووید در دسامبر گذشته است و حالا به نظر می‌رسد کودکان بسیاری در مناطق شمالی این کشور مانند پکن و استان لیائونینگ دچار بیماری‌های تنفسی شده‌اند و زمان انتظار در بیمارستان‌ها بسیار طولانی شده است.

اکوایران در ترجمه این گزارش آورده است: شورای کشور گفت در این زمستان و بهار آنفولانزا اوج خواهد گرفت و در آینده هم ذات الریه در بعضی مناطق بالا خواهد بود. همچنین نسبت به خطر بازگشت ابتلا به کووید هم هشدار داد.

شورای کشور در بیانیه‌ای گفت «همۀ محلات باید گزارش اطلاعات دربارۀ بیماری‌های مسری را تقویت کنند تا از انتقال به موقع و دقیق اطلاعات اطمینان یابند.»

توجه‌ها زمانی به این مسئله جلب شد که در هفتۀ جاری، سازمان جهانی بهداشت با ارجاع به گزارش برنامۀ نظارت بر بیماری‌های در حال ظهور دربارۀ افزایش ذات الریۀ ناشناخته در کودکان خواهان اطلاعاتی از چین شد.

دربارۀ عملکرد چین و سازمان جهانی بهداشت در زمینۀ شفافیت در گزارشِ نخستین موارد کووید 19 در سال 2019 در شهر مرکزی ووهان شک و تردیدهایی وجود دارد.

 

روز پنج شنبه، سازمان جهانی بهداشت گفت چین به درخواست این کشور پاسخ داده و مطابق داده‌ها، این بیماری‌ها مربوط به برداشتن محدودیت‌های کووید و انتشار عوامل بیماری‌زای شناخته شده‌ای مانند مایکوپلاسما پنومیه، یک باکتری مسری رایج که کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، است که از ماه مه در جریان بوده است.

در ماه جاری، مقامات با انتشار توصیه‌هایی بهداشتی می‌گفتند کاملاً مراقب وضعیت‌اند و نسبت به مدت زمان‌های انتظار طولانی و خطر ابتلا در بیمارستان‌های شلوغ هشدار می‌دادند اما هیچ اقدامی مانند اقدامات دوران پاندمی کووید، مانند ماسک یا تعطیلی مدارس، انجام نداده‌اند.

هیچ نشانه‌ای از نگرانی عمومی بی‌مورد وجود ندارد.

بروس تامپسون، رئیس مدرسۀ علوم پزشکی ملبورن در دانشگاه ملبورن، گفت داده‌های بسیار اولیه نشان می‌دهند که هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد.

او گفت «در این مرحله، هیچ نشانه‌ای از گونۀ جدیدی از کووید وجود ندارد.»

«باید به این نکته توجه داشت که می‌توانیم مطمئن باشیم فرایندهای نظارتی در حال اجرا هستند که اتفاق بسیار خوبی است.»

روز جمعه، والدین اهل شانگهای گفتند نگرانی ویژه‌ای نسبت به این موج بیماری ندارند، اگرچه از آنچه انتظارش را داشتند شدیدتر است.

امیلی وو در محوطۀ بیرونی بیمارستان اطفال گفت «در همه جای جهان مردم سرما می‌خورند. امیدوارم مردم بابت پاندمی سوگیری نداشته باشند ... و مسئله را از جنبه‌ای علمی ببینند.»

مادر دیگری، فنگ زیشون، گفت پسر هشت ساله‌اش را مجبور کرده ماسک بزند و دست‌هایش را بیشتر بشوید، همین.

او گفت «آنقدرها بد نیست، بچه‌های بیشتری بیمار می‌شوند اما بیشتر بحث مراقبت است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید