مهار آتش سرخ در طلای سبز سیاهرود/ آماده باش نیروهای امدادی تا فردا

کدخبر: ۶۱۱۹۹۵
اقتصادنیوز: سرپرست منابع طبیعی گیلان گفت: دو اکیپ ۱۵ نفره از نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پس از دو ساعت پیاده‌روی به جنگل‌های درفک رسیدند و عملیات اطفاء آتش را آغاز کردند.
 مهار آتش سرخ در طلای سبز سیاهرود/ آماده باش نیروهای امدادی تا فردا

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سید مازیار رضوی دقایقی قبل از کنترل و مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی شهرستان رودبار خبر داد و اظهار کرد: از ساعت ۱۴ بعد از ظهر روز گذشته، سوم آذرماه شاهد وقوع حریق در جنگل‌های منطقه حفاظت شده سیاهرود، مناطق پایین دست درفک و دشت دامان بودیم.

آتش سوزی در استرالیا ده‌ها آتش‌نشان به تکاپو انداخت

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه تا نخستین ساعات صبح امروز شاهد کنترل و مهار آتش‌سوزی بودیم، گفت: نیروهای یگان حفاظت در منطقه حضور دارند و در حال لکه‌گیری هستند، زیرا وزش باد گرم تا فردا ادامه دارد و با احتمال شعله ور شدن مجدد آتش مواجه هستیم.

رضوی مساحت درگیر را بین ۴ تا ۴.۵ هکتار دانست و اضافه کرد: با همکاری فرماندار رودبار و مدیرعامل جمعیت هلال احمر و حوزه استاندار و معاونت عمرانی، شاهد بسیج امکانات بودیم؛ همچنین همه نیروهای امدادی و آتش نشان و بسیجی و همیار طبیعت در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کلیه دستگاه‌ها و نهادها و احاد مردم را مکلف به حفاظت از جنگل‌ها و مراتع دانست و متذکر شد: نیروهای یگان حفاظت با استفاده از آتش‌کوب و دمنده و ایجاد آتش‌بر اقدام به اطفاء حریق کردند.

سرپرست منابع طبیعی گیلان همچنین از نیروهای حفاظتی اداره کل حفاظت محیط زیست و سایر نیروهای امدادی بابت پای کار بودن قدردانی کرد و یادآور شد: نیروها همچنان در منطقه حضور دارند تا عملیات اطفا کاملا انجام شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید