برای ۱۰ مدیر و معاون این استان پرونده تشکیل می‌شود/علت چیست؟

کدخبر: ۶۱۲۳۵۴
اقتصادنیوز: برای ۲ مدیر و ۸ معاون ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد به علت تخلف انتخاباتی پرونده تشکیل می‌شود.
برای ۱۰ مدیر و معاون این استان پرونده تشکیل می‌شود/علت چیست؟

سید عیسی حسنی، در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی و تخلفات انتخاباتی استان ضمن تذکر به ادارات، سازمان‌ها و نهادهای خدمات رسان که بر خلاف قانون استفاده مجاز از آب، برق و گاز اقدام می‌کنند، هشدار داد و گفت: موارد متعددی از تخلف این نهادها برخلاف قانون مزبور در شهرستان بویراحمد گزارش شده است و تحت پیگیری و رسیدگی است.

ریاست شورای مرکزی جبهه پایداری به چه کسی رسید؟

وی اظهار کرد: در اراضی کشاورزی به عنوان مثال؛ در عرصه باغ در همین ایام، آب، برق و دیگر خدمات ارائه و ترانس برق نصب شده است.

وزیر کشور هشدار داد/ رعایت حجاب ضروری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عمل مدیران در واگذاری امتیازات خدماتی به متقاضیان برخلاف قانون استفاده مجاز از آب، برق و گاز است و این عمل صد در صد جرم محسوب و پرونده تخلفاتی تشکیل می‌شود.

حسنی، با اشاره به تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی و استفاده از بودجه و امکانات دولتی در راستای انتخابات ممنوع است و نیروهای انتظامی و نظامی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی و مستندسازی و گزارش به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، اقدام می‌کنند.

 وی ادامه داد: در این راستا نماینده دادگستری در جلسه شورای اداری مدیران را در خصوص فعالیت نکردن انتخاباتی و استفاده نکردن از امکانات دولتی و انتصابات و عزل مدیران در ایام انتخابات را توجیه خواهند کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، در پایان ضمن تشکر از سایت‌ها و رسانه‌های استان که نسبت به برگزاری انتخابات تلاش‌های ارزنده‌ای دارند، عنوان کرد: در صورتی که اقدامات آنان باعث تشویش اذهان عمومی یا ارتکاب جرم دیگری باشد، اقدام قانونی در مورد سایت‌ها و رسانه‌های متخلف، انجام خواهد شد.

رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات پیشرو یک واجب عقلی و شرعی است

همچنین «محبوب افراسیاب»، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی گفت: بسیجی بودن یک نوع تفکر نیست یک مکتب است، بسیج مکتبی است که خروجی آن سردار شهید سلیمانی و همرزمان او است. اگر واقعاً ما به آیین و مرام بسیجی عمل کنیم بخش عمده‌ای از معضلات اجتماعی و اقتصادی ما حل خواهد شد.

افراسیاب، اظهار کرد: در گذرگاه تاریخ هستیم و زمان به ما اجازه نخواهد داد که برگردیم و خطاها را اصلاح کنیم. در نتیجه در برگزاری انتخابات باید تمام استطاعت خود از نظر جسمی، مالی و علمی را به کار گیریم تا یک انتخابات پرشور، در راستای استقرار فرامین مقام معظم رهبری؛ یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را عملیاتی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، با طرح این سوال که چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟ خاطرنشان کرد: چرایی را باید ما در جامعه امروز بررسی کنیم. ما بر اساس اسناد بالادستی و قوانین موضوعه باید به توسعه یافتگی دسترسی پیدا کنیم و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم. یکی از ابزارهای توسعه یافتگی انتخابات است، انتخابات محصول عقلانیت است. عقل اولین چیزیست که خداوند خلق کرد و به حکم عقلانیت و به حکم عقل، باید از یک جامعه توسعه نیافته یا سنتی به یک جامعه پیشرفته و توسعه یافته تبدیل شویم. همانطور که در اسناد بالادستی آمده است و در احکام لایحه توسعه هفتم ذکر شده است.

افراسیاب، تصریح کرد: در نتیجه و به حکم عقل، ما باید انتخابات برگزار کنیم، عقل می‌گوید شما تمشیت امور داشته باشید، روابط اجتماعی را به حکم عقل به گونه‌ای مدیریت کنید که در جامعه کمترین چالش باشد و رفاه عمومی جامعه تأمین شود. بر اساس اصول عقلانی است که ما می‌توانیم با برگزاری انتخابات در گزینش افراد شایسته سالار موفق باشیم.

وی افزود: باید جهت انتخاب مدیران شایسته از طریق انتخابات، گزینش انجام بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سپس در خصوص توسعه یافتگی ادامه داد: یکی از ابزار توسعه یافتگی رهبران میانی و رهبران کلان جامعه هستند. هرچه که الگوهای حاکم بر جامعه الگوهای سالم باشند، تفکرشان در واقع جامعه‌گرایانه باشد و نفع جامعه را نگاه کنند نه نفع فردی و ما به آن افراد دسترسی پیدا کردیم در مفهوم توسعه یافتگی، چند قسمت وجود دارد. اولین قسمت توسعه یافتگی توسعه نیروی انسانی یعنی مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، باید به گونه رفتار کنند تا تمام پتانسیل‌های جامعه را وارد عرصه صنعت، تکنولوژی سیاست و فرهنگ کنند تا هم افزایی عمومی ایجاد شود، در نتیجه شعاع میدان انقلاب را گسترش بدهیم و تنگ نظر نباشیم، سعی کنیم دوستان انقلاب را زیادتر کنیم تا کسی احساس نکند که در دایره شعاع انقلاب قرار ندارد.

افراسیاب، عنوان کرد: به بحث انتخابات باید از دو زاویه نگاه کرد؛ نگاه اول اینکه نباید به گونه‌ای عمل کنیم که حتی کاندیداها با هر نوع گرایش سیاسی، که خط قرمز ما شورای نگهبان است، یعنی اگر شورای نگهبان کسی را تایید صلاحیت کرد، دیگر به من و شما نوبت نمی‌رسد که دوباره بررسی صلاحیت کنیم. مرحله بعدی این است که هر کسی را شورای نگهبان تأیید کرد، مردم را تشویق کنیم تا خودشان انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: بعضی از دوستان می‌گویند درست است شورای نگهبان تأیید کرده اما می‌ترسم بیاید به انقلاب آسیب بزند، عقلا و حکمایی که پشت میز شورای نگهبان نشسته‌اند به همه آن‌ها رسیده‌اند. بهتر این است که مردم را با هر نوع گرایش فکری تشویق کنیم بیایند در انتخابات شرکت کنند، ما در گذر تاریخی قرار داریم، مشروعیت بین المللی ما هم اکنون وابسته به حضور سبز مشارکت بالای مردم است.

وی به موضوع غزه اشاره و اظهارکرد: در غزه وحشی‌گری مدرن و مدرنیته در حال انجام است، حفظ اخلاقیات در مفهوم توسعه است. توسعه یافتگی به مفهوم مکتب کلاسیک امپریالیسم، نتیجه آن تحقق وحشی‌گری است که در غزه اتفاق می‌افتد. ما ادعا داریم اخلاقیات را وارد صنعتی شدن کنیم، در مفهوم توسعه، تنها فرقی که ما با جهان صنعتی در واقع استثمار مدرن یا برده داری مدرن داریم، فرق‌مان اینست که مفهوم اخلاقیات را به عنوان یکی از پارامترهای تأثیرگذار وارد مفهوم توسعه می‌کنیم. اخلاقیات اقتضا می‌کند که ما آحاد مردم و تمام افراد اجتماع را به روند برگزاری انتخابات بدبین نکنیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کارکرد من مدیر به گونه‌ای باید باشد که عملاً مردم به من اعتماد کنند، رمز اینکه فرامین مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم و سطح مشارکت مردم در انتخابات را باید بالا ببریم ولو اینکه بر خلاف نظر من، روند انتخابات به گونه‌ای پیش ‌رود که در واقع، رقیب من برنده شود، این در واقع یک وسیله است و هدف تأمین و تضمین مشروعیت نظام در سطح کلان است. چه فرقی دارد که پس از رد شدن از فیلتر شورای نگهبان چه فردی به مجلس می‌رود. اگر این نگاه ما باشد تعارض بین منافع فردی و منافع اجتماعی، منافع اجتماعی را مقدم دانسته، ما موفق خواهیم شد.

افراسیاب، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از فقر اقتصادی رنج می‌برد واقعاً مقصر هستیم و آن نقشی که باید ایفا کنیم، نکرده‌ایم. این استان سرشار از منابع عظیم نیروی انسانی و منافع مادی است، بنابراین رعایت اخلاق سیاسی در تمام مراحل اجتماعی ازجمله انتخابات پیش رو، یک واجب عقلی و شرعی است و با انتخاب بهترین‌ها می‌توانیم این استان را در رتبه برتر کشور در تمام زمینه‌ها قرار دهیم، مدیران شایسته می‌توانند موجبات جهش اقتصادی، صنعتی و اخلاقی و... را فراهم کنند.

تشکیل ۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج

سید ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در بحث انتخابات چهار گزینه به عنوان مؤلفه‌های امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود دارد که همه این‌ها به هم وابسته‌اند. اگر این چهار مؤلفه در انتخابات تضمین شوند میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز بالا می‌رود.

وی افزود: همه‌ی رسانه‌ها و دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات و مردم و نامزدها شرکت‌کننده و هر کسی که قدمی برمی‌دارد یا صحبتی کند که منتهی به مشارکت و افزایش مشارکت شود، باید دست او را بوسید که کارشان مصداق جهاد است.

ملک حسینی، اظهار کرد: در شرایط فعلی، انتخابات می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را افزایش دهد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه ی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ما باید طوری باشد، که موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، خاطرنشان کرد: قانون جدید انتخابات تغییر و تحولات و نوآوری‌هایی نیز داشت که اصلاح شده‌اند و در مورد تبلیغات نیز، جرم انگاریی‌هایی در این قانون بیان شده که باید مد نظر قرار بگیرد.

ملک حسینی، تصریح کرد: ما از نگاه حوزه دادستانی اعلام می‌کنیم، هر کسی در هر لباس و جایگاهی که باشد و جهت افزایش مشارکت و امنیت در انتخابات سالم تلاش کند، دست او را می‌بوسیم. همچنین سلامت انتخابات و ایجاد شور و شوق انتخاباتی نیز یکی از این عوامل هست.

وی با اشاره به این که جرائم انتخاباتی بین مردم نیز، خطوط قرمز دستگاه قضایی است، ادامه داد: در دادسرای مرکز استان شعبه ی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است که در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، همان چیزی که در قانون است در مورد این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، خاطرنشان کرد: اگر اداره یا شخصی از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی فعالیت داشته باشد نیز به شدت برخورد خواهد شد و برخی از اقدامات نامزدها خارج از وقت اعلام شده برای تبلیغات تخلف است که به این تخلفات نیز رسیدگی می‌شود.

ملک حسینی، ضمن تشکر از تلاش رسانه‌ها در زمینه انتخابات، تصریح کرد: تلاش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی در استان، خیلی خوب بوده و کلیت این موضوع قابل قدردانی است، در فضای انتخابات نیز رسانه‌ها باید توجه داشته باشند و از حاشیه‌ها و عوامل مجرمانه نیز پرهیز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما یک استان کمتر توسعه یافته است، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای مردم انجام داده و هیچ نامزدی حق ندارد که این اقدامات را به نفع خود اعلام کند. همچنین زیر سوال بردن اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی خط قرمز دستگاه قضایی استان است  و با فرد خاطی برخورد فوری صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در پایان ضمن هشدار و تذکر به مدیران متخلف که یکی از موارد اصلی مورد نظر شورای نگهبان و دیگر عوامل امنیتی است، بیان کرد: مدیران به وظایف اصلی خود بپردازند و از شرکت در مسائل انتخاباتی پرهیز، و به کار مردم برسند. اگر مدیران حتی خارج از تایم اداری باشند و به نفع شخصی از کاندیداها فعالیت داشته باشند، مصداق سوء استفاده است و مجازات‌ها در این سری از موارد، مجازات‌های سنگینی است که اگر مردم انتظار خود را از مسئولین از دست بدهند، باعث بدبینی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید