خبر مهم اردوغان درباره همکاری ایران و ترکیه

کدخبر: ۶۱۲۳۶۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه گفت: ایران و ترکیه برای دائمی کردن آتش بس موقت به همکاری یکدیگر ادامه خواهند داد.
خبر مهم اردوغان درباره همکاری ایران و ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دوشنبه شب در سخنانی تصریح کرد، ایران و ترکیه برای دائمی کردن آتش بس موقت و دستیابی به صلح (سازش) پایدار میان حماس و تل‌آویو، به همکاری یکدیگر ادامه خواهند داد.

روسیه و ترکیه در یک قدمی توافق مهم هسته‌ای

رجب طیب اردوغان، اواسط ماه جاری میلادی پس از تشدید تنش‌ها میان تل آویو و آنکارا بر سر تحولات غزه و کشتار مردم بی گناه فلسطین اعلام کرد که کودکان، زنان و افراد سالخورده در غزه کشته می‌شوند و هیچ جایی در این باریکه نیست که در معرض حمله و بمباران نباشد.

پاسخ مثبت حماس به درخواست اردوغان؛ روند آزادی اسرای تایلندی تکمیل می‌شود

وی تصریح کرد، آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد، سرآغاز جنگ نبود و هیچ تناسبی بین قدرت اسرائیل و حماس وجود ندارد.

اردوغان، افزود: اسرائیل به دروغ‌پردازی متوسل شده و از خارج حمایت دریافت می‌کند و کشتار کودکان و غیرنظامیان هیچ توجیهی ندارد.

وی گفت: آیا اسرائیل اکنون سلاح اتمی در اختیار دارد؟ قطعا بله اما اگر از اسرائیلی‌ها بپرسید به آن اذعان نمی‌کنند چون آن‌ها دروغگویی را خوب بلد هستند.

اردوغانف چهارشنبه گذشته نیز در سخنانی گفت، ترکیه در شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل به ابتکارعمل‌هایی در ارتباط با در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد، چون این تهدیدی برای امنیت آنکارا محسوب می‌شود.

روزنامه حریت از قول اردوغان نوشت: اسرائیل یک بمب اتمی است. ما به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط درخواست داده و به این کار ادامه می‌دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید