حماس برای آزادی اسرا شرط جدید گذاشت؟

کدخبر: ۶۱۲۷۲۰
اقتصادنیوز: یکی از رسانه‌های اسرائیلی اطلاع داد که جنبش حماس برای آزادسازی اسرای اسرائیل با شروطی جدید اعلام آمادگی کرد.
حماس برای آزادی اسرا شرط جدید گذاشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت، جنبش حماس آمادگی خود را برای بررسی آزادسازی سربازانی که از هفتم اکتبر بازداشت شدند، با شروطی جدید اعلام کرد.

آمار قربانیان جنگ غزه از مرز 15 هزار نفر گذشت/تعداد مجروحین و مفقودین سر به فلک کشید!

به نوشته جروزالم‌پست، این موضوع در مذاکرات آتش‌بس گنجانده نشده بود و شروط آزادسازی این نظامیان با شروط قبلی مربوط به آزادسازی غیرنظامیان متفاوت خواهد بود.

تولد حسن نصرالله؛ ترند جدید شبکه اجتماعی ایکس!+عکس

این روزنامه اسرائیل در ادامه نوشت، این مساله به منزله اقدام بزرگی از سوی حماس خواهد بود چرا که فشارهای بین‌المللی بیشتر از آنکه بر سربازان و نظامیان متمرکز باشد، متوجه آزادسازی اسرای غیرنظامی است.

این روزنامه همچنین نوشت، از منظر قوانین بین‌المللی، سربازانی که حماس آنها را بازداشت کرده، اسرای جنگی هستند.

جنبش حماس دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با طرف‌های قطری و مصری درباره تمدید آتش‌بس انسانی و موقت برای دو روز دیگر با همان شروط قبلی آتش‌بس موافقت کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، کابینه اسرائیل با لیستی از اسامی ۵۰ فلسطینی جهت آزادسازی آنها در مقابل آزادی حدود ۲۰ اسیر خود در چارچوب توافقی برای تمدید دو روزه آتش‌بس موافقت کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که در چهار روز اول توافق آتش‌بس انسانی که از روز جمعه آغاز شد، حماس ۶۹ اسیر اسرائیل را در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل اسیر بودند، آزاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید