بهترین زمان برای نوشیدن چای

کدخبر: ۶۱۳۰۴۲
اقتصادنیوز : فرزانه سینکایی کارشناس تغذیه می گوید که چای و نوشیدنی‌های کافئین‌دار جذب آهن را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین باید به مقدار کم و حداقل با دو ساعت فاصله با وعده غذایی نوشیده شوند.
بهترین زمان برای نوشیدن چای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین ،یک کارشناس تغذیه گفت: چای و نوشیدنی‌های کافئین‌دار جذب آهن را در بدن کاهش می‌دهد بنابراین توصیه می‌کنیم به مقدار کم و حداقل با دو ساعت فاصله با وعده غذایی مصرف شوند.

فرزانه سینکایی کارشناس تغذیه اظهار کرد: آهن یک ماده مغذی و مهمی است که کمبود آن باعث کم خونی می‌شود. آهن یک بخش مهم از هموگلوبین است که به حمل اکسیژن در بدن کمک می‌کند، بنابراین کمبود آهن بر میزان هموگلوبین خون تاثیر می‌گذارد و اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن را مختل می‌کند. بنابراین برای عملکرد مناسب بدن، سلامت سیستم ایمنی نیاز است که منابع غذایی آهن را مصرف کنیم.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه منابع غذایی آهن متنوع است، گفت: بهترین منبع غذایی آهن جگر، انواع گوشت‌، حبوبات، مغزیجات، سبزیجات برگی شکل مثل جعفری، گشنیز، کاهو و برگ چغندر است که توصیه می‌کنیم به صورت متنوع در برنامه غذایی گنجانده شوند.

سینکایی افزود: عوارضی که کمبود آهن ایجاد می‌کند اختلال در تکامل و هماهنگی در سیستم عصبی، اختلال گفتاری، کاهش ضریب هوشی و قدرت یادگاری، افت تحصیلی، کاهش مقاومت بدن در مقابل عفونت‌ها و یا حتی افزایش خطر مرگ و میر مادر هنگام زایمان یا افزایش خطر تولد نوزاد با وزن پایین است. همچنین تغییرات رفتاری مثل بی‌تفاوتی، خستگی و گوشه‌گیری، بی‌حسی، فعالیت بدنی کم در کودکان و نوجوانان از عوارض فقر آهن است.

سینکایی بیان کرد: راه‌های پیشگیری از این عوارض این است که منابع آهن و ویتامین C مثل مرکبات و سبزیجات برای جذب بیشتر آن باید در تغذیه روزانه لحاظ شود. منابع گیاهی سویا اگر با گوشت ترکیب شود، نیاز به آهن را تامین می‌کند. همچنین چای و نوشیدنی‌های کافئین‌دار جذب آهن را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین توصیه می‌کنیم به مقدار کم و حداقل با دو ساعت فاصله با وعده غذایی مصرف شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید