علت حضور نداشتن رئیسی در اجلاس آب و هوایی مشخص شد

کدخبر: ۶۱۳۱۲۵
اقتصادنیوز: یک تحلیلگر ارشد در تشریح علت عدم حضور رئیسی در اجلاس آب و هوایی بیان کرد غیبت او در این کنفرانس، به دلیل حضور اسحاق هرتزوگ در کنفرانس مذکور است.
علت حضور نداشتن رئیسی در اجلاس آب و هوایی مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که چندی است رسانه‌ها از سفر سید ابراهیم رئیسی به امارات عربی متحده برای شرکت در اجلاس آب و هوایی در دبی خبر می‌دهند، ولی امروز (پنجشنبه) نهم آذر ماه و در نخستین روز این نشست ناگهان اعلام شد که نه تنها رئیس جمهور در این کنفرانس شرکت نمی‌کند، بلکه نماینده‌ای هم از سوی او در این اجلاس حضور نخواهد یافت. در این باره عنوان شد که ایران تنها در سطح وزیر نیرو در کنفرانس آب و هوایی «COP28» شرکت می‌کند. 

در همین خصوص تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل و امور راهبردی سید مصطفی خوش‌چشم در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس گفت که «عدم حضور رئیس جمهور در این نشست در اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ به امارات و حضورش در این کنفرانس است». سفری که بعد از دو ماه از نسل‌کشی در غزه و شهادت بیش از ۱۵ هزار نفر توسط صهیونیست‌ها آن هم به یکی از کشورهای مسلمان منطقه صورت می‌گیرد.

در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) امیرعبداللهیان و همتای اماراتی نیز به دعوت به عمل آمده از رئیسی توسط رئیس امارات اشاره شد و حسین امیرعبداللهیان حضور مقامات رژیم صهیونیستی در این کشور را با توجه به جنایات اخیر این رژیم در خور تأمل جدی خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید