رایزنی بلینکن و نخست وزیر قطر/ دوحه خواستار تحقیق و تقحص از اسرائیل شد

کدخبر: ۶۱۳۷۷۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر از مواضع قطر در جنگ غزه قدرددانی کرد.
رایزنی بلینکن و نخست وزیر قطر/ دوحه خواستار تحقیق و تقحص از اسرائیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

پنتاگون هشدار داد/صنایع نظامی آمریکا رو به افول

براساس گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، بلینکن از قطر و تلاش‌های این کشور در راستای آزادی اسرا و دستیابی به آتش‌بس انسانی اخیر در نوار غزه تشکر و قدردانی کرد.

سفیر سابق آمریکا به دلایل امنیتی بازداشت شد/ماجرا چه بود؟

در این بیانیه همچنین آمده است، وزیر خارجه قطر در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر پایبندی این کشور و شرکایش به ادامه تلاش‌ها برای بازگشت آرامش در غزه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تداوم بمباران نوار غزه پس از پایان یافتن آتش‌بس، تلاش‌های میانجی‌گرایانه را پیچیده و فاجعه انسانی در این باریکه را تشدید می‌کند.

عبدالرحمن آل ثانی در جریان این تماس تلفنی ضمن تاکید بر موضع ثابت قطر مبنی بر محکومیت تمامی اشکال هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه و اعمال سیاست مجازات دسته جمعی، بر لزوم گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به فلسطینیان که در معرض حملات اسرائیل قرار دارند، تاکید کرد.

نخست‌ وزیر قطر پیشتر اعلام کرده بود: ما مجدداً خواسته خود را برای تحقیقات فوری و بی‌طرفانه بین‌المللی در خصوص جنایت‌های رژیم اشغالگر مطرح می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما جنایت‌هایی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی مرتکب می‌شوند، به شدت محکوم می‌کنیم. ما به تلاش‌هایمان در کنار کشورهای تاثیرگذار برای از سرگیری آتش‌بس موقت تا رسیدن به آتش‌بس دائم ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که تلاش‌های میانجیگرانه قطر درخصوص غزه همچنان ادامه دارد.

الانصاری در ادامه افزود، گروه‌ها همواره از طریق اتاق عملیات در دوحه یا از طریق تیم‌های میانجیگر برای اطمینان از باز ماندن خطوط ارتباطی در حال فعالیت و تلاش هستند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد، بمباران اسرائیل به مناطق جنوبی نوار غزه ورود کمک‌ها به این باریکه را دشوار کرده است.

الانصاری همچنین گفت، بزرگترین چالش ارسال کمک‌ها به مناطق شمالی نوار غزه است.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید