پاسخ تند مخاطبان زخم کاری به پست جنجالی مهدویان/ با اسم جواد عزتی 13 قسمت بی‌محتوا ساختید!

کدخبر: ۶۱۳۸۲۲
اقتصادنیوز: برخی در واکنش به صحبت‌های مهدویان درباره بالا بودن بازدید سریال زخم کاری نوشته‌اند که مهدویان با اسم مالک، جواد عزتی به مخاطبان وعده داده و آنها را تا قسمت آخر پای سریال نشانده است
پاسخ تند مخاطبان زخم کاری به پست جنجالی مهدویان/ با اسم جواد عزتی 13 قسمت بی‌محتوا ساختید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فیلم نیوز،  محمدحسین مهدویان هم با انتشار پستی از میزان بالای بازدید سریال در فصل دوم صحبت به میان آورد و تاکید کرد که «زخم کاری: بازگشت» بسیار پرمخاطب بوده و نظر همه را جلب کرده است. این اظهارنظر بار دیگر خشم مخاطبان این سریال را برانگیخت.

محمدحسین مهدویان پس از تولید سریال موفق «آخرین روزهای زمستان» و کارگردانی آثار مهمی مثل «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «رد خون»، «درخت گردو» و … دست به کار ساخت سریال «زخم کاری» زد؛ سریالی قدرتمند که با استقبال زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. با این حال فیلم بعدی‌اش «مرد بازنده» نتوانست نظرها را جلب کند و خیز مجددش برای ساخت سریال در فصل دوم «زخم کاری» هم به اندازه فصل قبل موفقیت آمیز نبود.

روز شنبه 11 آذر در صفحه اینستاگرام فیلم نیوز، نظرسنجی برگزار کردیم و از کاربران خواستیم نظرشان را درباره فصل دوم «زخم کاری» بنویسند. همزمان محمدحسین مهدویان هم با انتشار پستی با چند نمودار درباره میزان بازدید سریال، تاکید کرد که «زخم کاری: بازگشت»، رکورد بازدیدها را زده است. برای این دو پست بیش از 8هزار کامنت گذاشته شده که اکثر آنها نظر منفی مخاطبان را نسبت به سریال می‌رساند.

تاکید مهدویان روی رکورد زخم کاری2

برخی مخاطبان می‌گویند فقط به خاطر جواد عزتی ، فصل دوم زخم کاری را دنبال کردند که او هم حضوری کم‌رنگ در این فصل داشت.

محمدحسین مهدویان با انتشار پستی درباره میزان بالای بازدید این سریال نوشته: «سلام عزیزانم. پخش فصل دوم «زخم کاری» تمام شد. اپیزود پایانی این فصل با ششصد و پنجاه و دو هزار نمایش ثبت شده در روز جمعه، رکورد تماشای آخرین قسمت یک سریال را در روز اول نمایش‌اش در پلتفرم فیلیمو شکست. رکورد قبلی با پانصد و هشتاد و سه هزار بار تماشا در روز اول نمایش در اختیار سریال سقوط بود و حالا این افتخار در دستان سازندگان زخم کاری است. توجه کنید این فقط آمار روز اول پخش سریال است و نشان دهنده میزان تشنگی مخاطبان برای تماشای قسمت جدید و گرنه میزان تماشای قسمت اول از فصل دوم سریال تا کنون از عدد یک میلیون و سیصد هزار نمایش گذشته و هنوز هم تماشایش ادامه دارد. پس بیایید راجع به واقعیات و فکت‌ها صحبت کنیم. عکس‌ها را ورق بزنید و مسیر رشد تماشاگران «زخم کاری» را در نمودارها دنبال کنید. شاخص‌های سفید تماشاگران فصل یک و شاخص‌های نارنجی تماشاگران فصل دوم را نشان می‌دهد.»

واکنش مخاطبان | برخی در واکنش به صحبت‌های او درباره بالا بودن بازدید سریال نوشته‌اند که مهدویان با اسم مالک به مخاطبان وعده داده و آنها را تا قسمت آخر پای سریال نشانده است درحالی که خبری از مالک نبوده: «آقای مهدویان رکورد مهم نیست رضایت مهمه. شما با اسم جواد عزتی 12 قسمت بی‌محتوا ساختید. در مجموع این 12 قسمت فقط سکانس ورود مالک جذاب بود.»، «آقای کارگردان قبول کنید با ضعف سناریو، دیالوگ‌ها و انتخاب بازیگران سریال را به ضعف کشاندید. مخاطب هر هفته منتظرحضور مالک بود که شما با تبلیغات وانمود می‌کردید حضور دارد.» برخی این استدلال را با میزان فروش پراید مقایسه کرده و نوشته‌اند: «فروش پراید توی مملکت ما بیشتر از فروش بنزه آیا دلیل بر اینه که پراید ماشین خوبیه؟»، «کمیت کیفیت رو توجیه نمی‌کنه جناب مهدویان. شما با آمار بازدیدی که خود ما براتون ساختیم دارید سر خود ما منت می‌گذارید.»

توجه به آمار در عوض نقدها

یکی از مسائلی که مخاطبان به آن نقد وارد کرده‌اند گم شدن ماجرای پول اتریشی‌هاست که طلوعی در به در دنبال آن بود.

مهدویان در بخشی از متن منتشر شده، نتیجه گرفته که فکت‌ها به صراحت از موفقیت سریالش حکایت دارند و توضیح داده: «از دو سال پیش که قسمت اول «زخم کاری» پخش شد تا همین جمعه که قسمت آخر فصل دوم‌اش به نمایش درآمد مسیری پر چالش و با شکوه را در کنار شما پیموده‌ایم. نقد و نظر لازمه رشد هر اثری است و در این مورد «زخم کاری» تافته جدابافته نیست اما فکت‌ها صراحت بیشتری دارند. این اعداد و ارقام واقعیتی را در خود پنهان کرده‌اند. این که شما هرگز و در هیچ مقطعی نتوانسته‌اید از تماشای «زخم کاری» بگذرید.»

واکنش مخاطبان | برخی کاربران از اینکه مهدویان حتی یکی از ضعف‌های سریالش را نپذیرفته و با موضعی بالا با مخالفان روبه‌رو شده گلایه کرده و نوشته‌اند: «آقای مهدویان متاسفانه متن شما سرشار از غرور و مقاومت از پذیرش نقدهای مخاطبانی است که همه آثار شما را وفادارانه دنبال کرده‌اند. چرا نمی‌خواهید بپذیرید که بازگشت زخم کاری با این سناریوی ضعیف و بی‌منطق یک شکست بزرگ در کارنامه شما بود.»، «متن‌تان به مراتب نامیدکننده‌تر از سریالتون بود.» درحالیکه مهدویان فکت‌ها را دارای صراحت بیشتری نسبت به نقدها دانسته، برخی مخاطبان در بخش کامنت‌های پست نظرسنجی فیلم‌نیوز و پست آخر مهدویان نقدهایشان را مطرح کرده‌اند. برخی مخاطبان از نبود یک سناریوی دقیق در فصل دوم صحبت به میان آورده و برخی دیگر نوشته‌اند انتخاب بازیگران ضعیف بوده است. یکی از مخاطبان نوشته: «چه لزومی داشت ما انقدر بهشت و مراسم خاکسپاری ببینیم تو این عصاب‌خوردی؟ مگه اسپانسر این قسمت بهشت زهرا بود؟» و مخاطب دیگری توضیح داده: «توی این فصل مهدویان مرگ و موسیقی رو از اهمیت انداخت و هرچیزی که تو فصل اول نقطه قوت بود به نقطه ضعف تبدیل کرد.» در این بین برخی کاربران نوشته‌اند مهدویان شعور مخاطبان را نادیده گرفته و به سوال‌هایی اشاره کرده‌اند که پاسخی نداشته: «اون قسمتی که هک کردن چی شد نتیجه‌اش؟ پول اتریشیا چی شد؟ تصادف چه ربطی به قتل داره؟ نقش پانی چی شد؟ برای چی اومد؟ نقش خود مهدویان چی بود؟» و …

وسوسه تماشای زخم کاری

برخی دیگر از مخاطبان حوضر کاراکتر «سمیرا» با بازی رعنا آزادی‌ور را تنها نقطه مثبت فصل دوم عنوان کرده‌اند.

مهدویان در بخش دیگری از پستش صراحتا تاکید کرده که مخاطبان در هیچ برهه‌ای نتوانسته‌اند سریال را کنار بگذارند و این از موفقیت سریال بوده است. او نوشته: «شما نتوانسته‌اید جمعه‌ها بر وسوسه دیدن «زخم کاری» غلبه کنید و نادیده‌اش بگیرید. گاهی عصبانی شدید، غر زدید، گله کردید، حتا بعضی‌های‌تان فحش دادید اما… واقعیت این است که هر هفته بیشتر از هفته قبل تماشایش کردید. این چالش ما با شماست. رابطه‌ای عمیق عجیب دیوانه‌وار و گاهی پر تنش اما ناگسستنی بین شما تماشاگران عزیز و ما سازندگان «زخم کاری» در جریان است.»

واکنش مخاطبان | با این حال مخاطبان در پاسخ نوشته‌اند که ماجرای فصل دوم را می‌شد خیلی خلاصه‌تر روایت کرد. مثلا مخاطبی نوشته: «کل ماجرای این فصل رو می‌تونست در قالب یک اسپین‌آف دو ساعته بده بیرون چه لزومی داشت سیزده هفته مخاطب‌ها رو معطل کنین.» یا «مهدویان برای یک دکمه کت دوخته.» یا « کل فصل رو می‌شد توی قسمت آخر خلاصه کرد.» برخی از ضعف بازیگرها نوشته و تاکید کرده‌اند که «اگر رعنا آزادی‌ور نبود سریال تقریبا هیچ نداشت.» مخاطبانی هم نوشته‌اند ای کاش مهدویان فصل دو را نساخته بود: «فصل یک اوج اقتدار جناب مهدویان بود کاش همون جا در اوج تمومش می‌کرد.» یا «چه اصراری دارین سریالی که انقدر خوبه رو براش فصل دوم بسازین خرابش کنین؟»

 دست به کار ساخت فصل سه

«سیما» با بازی الناز ملک از جمله کاراکترهایی بود که در فصل دوم وارد داستان شد، اما نتوانست مخاطب را با خودش همراه کند.

مهدویان در پایان متنی که در پست مورد نظر منتشر کرده از شروع تولید فصل سوم «زخم کاری» صحبت به میان آورده و نوشته: «این روزها سرخوش از میزان مخاطبان فصل دوم سریال، دست به کار ساخت فصل سوم «زخم کاری» شده‌ایم. هم‌چنان جذاب، پرتنش، با داستانی سرکش و البته شاید برای بعضی از شما غیرقابل تحمل. همه چیز خوب پیش برود به زودی فصل جدید را هم نمایش می‌دهیم و شما باز هم تماشا خواهید کرد. بسیار بیشتر از قبل. چون تماشا نکردن «زخم کاری» کار راحتی نیست. نمی‌شود واقعیت را انکار کرد. همه «زخم کاری» را می‌بینند حتی شما دوست عزیز.»

واکنش مخاطبان | این مسئله هم با واکنش مخاطبان روبه‌رو شده. بعضی‌ها از او خواهش کرده‌اند دیگر کاری با شاهکارهای شکسپیر نداشته باشد و حداقل اینبار سراغ اتللو نرود. بعضی‌ها نوشته‌اند اگر این بار هم از اسم جواد عزتی سوء استفاده کند، دیگر آن را تماشا نمی‌کنند و بعضی دیگر از او خواسته‌اند به فکر اسم و اعتبار خودش باشد.

فصل دوم سریال «زخم کاری» به تهیه‌کنندگی محمد رضا تختکشیان جمعه دهم آذر با پخش قسمت سیزدهم به پایان رسید .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید