هنگام خرید طلا به این نکات مهم توجه کنید

کدخبر: ۶۱۳۹۴۳
اقتصادنیوز : آیا تا به حال شده است که بدون تحقیق برای خرید کالایی اقدام کنید و از خرید خود راضی نباشید و حتی نیازهای شما را هم برطرف نکرده باشد. حال این را نیز در نظر بگیرید که قصد خرید کالایی گرانبها، مانند طلا را دارید. که حتی کوچک ترین تصمیم اشتباهی هزینه گزافی را برای شما به همراه دارد. پس با شما همراه هستیم تا به نکات خرید طلا بپردازیم که هنگام خرید آن شدیدا برایتان مفید است.
 هنگام خرید طلا به این نکات مهم توجه کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از راسخون،افرادی به قصد هدیه و کادو طلا می‌خرند و عده‌ای هم برای  استفاده از زیورآلات اقدام به خرید می‌کنند. بسیاری هم برای حفظ ارزش پول و سرمایه گذاری سمت خرید طلا می‌روند. در همه این موارد و اهداف باید توجه کامل به نکات خرید طلا داشت. توجه کنید بعضی از نکات در هدف شما از خرید طلا نقش به سزایی دارند. پس باید اول هدف خود را در خرید طلا مشخص کنید و سپس موارد مربوط به نکات خرید طلا را رعایت کنید.

1. شناخت عیار طلا

اولین نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که بدانیم عیار طلا چیست و چه تأثیری در قیمت طلا و جواهر ما دارد. برای درک بهتر با طلا خالص آشنا می‌شویم. طلای خالص طلایی است که هیچ فلزی در آن ترکیب نشده باشد. طلای خالص بسیار نرم است و برای ساختن مصنوعات طلا به درد نمی‌خورد. برای استفاده از طلای خالص در مصنوعات طلا و جواهر به آن فلزات مس و نقره اضافه می‌شود تا استحکام و چکش خواری بیشتری پیدا کند. طلای خالص را طلای 24 عیار می‌نامند. در حالی که در صنعت طلا ایران، اکثرا از طلای 18 عیار استفاده می‌شود.

2. توجه به اعداد حک شده بر روی طلا

حال که با مفهوم عیار طلا آشنا شدید. به سراغ نکته دوم خرید طلا می‌رویم. اکثراً بر روی زیورآلات و قطعات طلا نشانه‌هایی حک شده است که بیانگر عیار طلا می‌باشد. این نشانه‌ها در قسمتی از طلا حک می‌شوند که جلوی چشم نباشند. پس به علت اینکه در ایران عیار مصنوعات طلا 18 می‌باشد، باید به دنبال حرف 18k بر روی قطعه طلا باشید. حرف K در حقیقت بیانگر نشانگر اول حرف Karat به معنی عیار است. توجه به حروف حک شده بر روی قطعه طلا از ضرورت‌های قبل از خرید طلا می‌باشد.

3. توجه به وزن طلا

از دیگر نکات خرید طلا این است که باید به وزن طلا دقت شود. چرا که وزن طلا رابطه مستقیم با قیمت تمام شده طلا دارد. پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید تا متحمل هزینه‌های بالا نشوید. البته پیشنهاد می‌شود برای استفاده روزمره از طلای ضخیمتر و سنگینتر استفاده کنید تا طلا مقاومت بیشتری داشته باشد.

4. توجه به رنگ طلا

قبل از خرید طلا رنگ طلای خود را انتخاب کنید. طلا در بازار ایران دارای رنگ‌های مختلف مانند زرد، سفید و رز گلد می‌باشد. همچنین طلای آبی، قهوه‌ای و سبز نیز وجود دارد. مرسوم ترین و فراوان‌ ترین طلای موجود در ایران طلای زرد 18 عیار می‌باشد.

در هنگام خرید طلا حتماً از طلا فروش فاکتور خرید طلا را دریافت کنید. در صورتی که زیورآلات شما دارای سنگ قیمتی است شناسنامه سنگ را نیز دریافت کنید. بهتر است قبل از خرید طلا در مورد نحوه فروش آن نیز از طلا فروش بپرسید و از مقدار سود و ضرر در هنگام فروش مطلع شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید