خبر مهم رئیسی درباره افزایش مالیات حقوق بگیران

کدخبر: ۶۱۴۰۰۷
اقتصادنیوز: ابراهیم رئیسی در صحن مجلس گفت: برخی در خصوص مالیات گفتند مالیات حقوق بگیران افزایش پیدا می‌کند اما اینطور نیست و در بودجه ۱۴۰۳ به فراریان مالیاتی اشاره شده است و کسانی که درآمدهای هنگفتی می‌گیرند و مالیات نمی دهند را مدنظر داریم.
خبر مهم رئیسی درباره افزایش مالیات حقوق بگیران

به گزارش اقتصادنیوز،  سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲) برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی رفته است، از دقایقی پیش سخنرانی خود را در بهارستان آغاز کرد.

ابراهیم رئیسی گفت: آمار بیکاری ۷.۹ شده و کاهش پیدا کرده است. رهبری فرمودند شرکت های دانش بنیان کمی و کیفی باید رشد کند. در حال حاضر صادرات از شرکت های دانش بنیان به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

او با اشاره به ویژگی های بودجه ۱۴۰۳ افزود: در این بودجه علاوه بر نگاه واقعی تلاش کردیم گام هایی در جهت رفع ناترازی برداریم. اصلاح ساختار بودجه و انضباط مالی در دستور کار دولت بوده و هست. دولت تلاش کرد حساب واحد خزانه عملیاتی شود.

رئیس جمهور گفت: با تکیه بر رشد اقتصادی ۸ درصد برنامه ریزی کردیم. در سه ماهه اول ۱۴۰۲، آمار ما نشان دهنده ۷ درصد رشد اقتصادی است و به نظر می رسد در سه ماهه دوم با سال گذشته متفاوت خواهد شد. 

او تاکید کرد: به عدالت در سطح استانی تاکید شده است.  به نقش مردم در اقتصاد در بودجه  و اقتصاد خصوصی و تعاونی تاکید شده،  بخش تعاونی با هدایت و حمایت دولت تقویت شود و این موضوع در دستور کار است.

رئیسی گفت: برخی در خصوص مالیات گفتند مالیات حقوق بگیران افزایش پیدا می‌کند اما اینطور نیست و در بودجه ۱۴۰۳ به فراریان مالیاتی اشاره شده است و کسانیکه درآمدهای هنگفتی می‌گیرند و مالیات نمی دهند را مدنظر داریم.

او تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه دولت بوده و در بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس جمهور افزود: ۹ واحد کاهش وابستگی به نفت را بودجه داریم. همچنین کسری عملیاتی مورد توجه قرار گرفت. در بودجه ۱۴۰۳ تلاش کردیم که احکام دائمی در بودجه ۱۴۰۳ نیاوریم همچنان که در برنامه گفتیم هرچه شان برنامه ای ندارد جایش در برنامه نیست. 

او خاطرنشان کرد: امیدوارم همچنان که در برنامه هفتم تلاش کردید این برنامه برسد و انشالله اجرایی شود، بودجه نیز با دقت تصویب شود و در اختیار دولت قرار بگیرد.

رئیسی اظهار کرد: پیگیری های مجلس نباید جرات اجرا را از مدیران را بگیرد. اما حتما نظارت میتواند همکاری خوبی با اجرا باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید