دستیابی ژاپن به سرعت مافوق تصور؛ 22/9 پیتابیت در ثانیه!

کدخبر: ۶۱۴۰۵۹
اقتصادنیوز: رسانه‌ها از یک رکوردشکنی جدید در ژاپین خبرداده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده، مهندسان ژاپنی توانسته‌اند رکورد سریع‌ترین اینترنت جهان را جابه‌جا کنند و به سرعت خارق‌العاده 22/9 پیتابیت در ثانیه دست یابند.
دستیابی ژاپن به سرعت مافوق تصور؛ 22/9 پیتابیت در ثانیه!

به گزارش اقتصادنیوز، همه احساس می‌کنند که باید از اتصال اینترنت سریع‌تری برخوردار باشند و اکنون مهندسان ژاپنی موفق به شکست رکورد انتقال داده شده‌اند.

به نوشته نیو اطلس، تیمی از مهندسان ژاپنی توانسته‌اند داده‌هایی با بیش از 20 برابر ترافیک اینترنت جهانی در هر ثانیه را از طریق یک فیبر نوری جدید منتقل کنند.  

اگر جزء معدود افراد خوش‌شانسی باشید که دارای سریع‌ترین اتصال اینترنت در جهان هستند، احتمالا‌ از اینترنتی با سرعت 10 گیگابیت در هر ثانیه لذت می‌برید. یک گروه بزرگتر از سرعتی معادل 1 گیگابیت در هر ثانیه بهره‌مند هستند، در حالیکه سرعت اتصال اینترنت اکثر کاربرها چند صد مگابیت در هر ثانیه است.

اکوایران در این باره نوشت: اما اکنون مهندسان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن به سرعت دیوانه‌وار  22/9 پتابیت در ثانیه (petabits per second) دست یافته‌‌اند. برای درک بهتر این سرعت باید گفت که یک پتابیت معادل یک میلیون گیگابیت است. این سرعت برای انتقال 22 برابر حجم ثانیه‌به‌ثانیه ترافیک اینترنت جهانی در تنها یک ثانیه کافی است. حتی سرعت اینترنت ناسا نیز 46 ترابایت در ثانیه معادل 0/046 پتابیت در ثانیه است.

برای دستیابی به این موفقیت، محققان ژاپنی از چند تکنولوژی نوظهور استفاده کردند. کابل فیبر نوری ساخته شده توسط مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن به جای یک هسته برای انتقال اطلاعات دارای 38 هسته است که هر کدام می‌توانند داده‌ها را در سه حالت، یعنی در مجموع ۱۱۴ کانال فضایی انتقال دهند.

هر حالت از ۷۵۰ کانال طول موج در سه باند (S، C و L) برای پهنای باند ۱۸.۸ THz تشکیل شده است. در مجموع،‌ این ظرفیت باعث رسیدن به سرعت 22/9 پیتابیت در ثانیه می‌شود که دو برابر سریع‌تر از رکورد پیشین در این زمینه است که در سال 2020 ثبت شد. محققان ژاپنی همچنین اعلام کرده‌اند با اصلاحاتی کوچک می‌توان سرعت فعلی را به 24/7 پیتابیت نیز افزایش داد.

رسیدن به این سرعت‌ها نیازمند گیرنده‌های مخصوصی موسوم به MIMO است. در حال حاضر، تنها تعداد معدودی از کشورهای توسعه‌یافته قابلیت رسیدن به سرعت‌های بالای اینترنت را دارند و در سریع‌ترین حالت می‌توانند به سرعت قابل احترام یک پیتابیت در ثانیه دست پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید