تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه اعلام شد/ پوتین دوباره رئیس جمهور می شود؟

کدخبر: ۶۱۴۴۴۶
اقتصادنیوز:بر اساس مصوبه امروز شورای فدراسیون روسیه، انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند) برگزار خواهد شد.
تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه اعلام شد/ پوتین دوباره رئیس جمهور می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس،  بر اساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی روسیه، شورای فدراسیون روسیه (سنا) حق انحصاری برای تعیین تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. این نهاد قانون‌گذاری در نشست امروز پنجشنبه خود انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را برای تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند) برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول کمیته قانونگذاری شورای فدراسیون روسیه ولادیمیر پولتایف گفت از روز انتشار رسمی این فرمان، مبارزات انتخاباتی آغاز می‌شود. وی افزود تصمیم درباره برگزاری چندروزه انتخابات توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گرفته می‌شود. 

خبرگزاری «رویترز» ۱۵ آبان به نقل از شش منبع گزارش داد رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور گرفته اما سخنگوی کرملین در واکنش گفت هنوز پوتین در این خصوص اظهاراتی نداشته و کارزاری به طور رسمی اعلام نشده است.

پوتین که هفتم اکتبر ۷۱ ساله شد، در آخرین روز سال ۱۹۹۹ ریاست‌جمهوری را از «بوریس یلتسین» تحویل گرفت و تا همین حالا هم طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در روسیه را از زمان «ژوزف استالین» داشته و حتی دوره طولانی‌تری را از دوره ۱۸ ساله «لئونید برژنف» تجربه کرده است. 

این منابع مدعی شدند اخبار تصمیم پوتین پخش شده و مشاورانش اکنون برای کارزار انتخاباتی و انتخاب پوتین آماده می‌شوند. سخنگوی کرملین ماه سپتامبر گفته بود اگر پوتین تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، هیچ کس قادر به رقابت با او نخواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید