مردم دنیا چه گلی هدیه می دهند؟

کدخبر: ۶۱۴۵۲۴
اقتصادنیوز: یکی از زیباترین نمادهای عشق، محبت و دوستی در میان مردم دنیا گل است.
مردم دنیا چه گلی هدیه می دهند؟

به گگزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، خرید گل‌ها یکی از زیباترین نمادهای عشق، محبت و دوستی در میان اکثر مردم دنیا است.به همین خاطر شاید جالب باشد که بدانیم مردم کدام کشورها مثل ایران گل هدیه دادن را دوست دارند و حتی اقدام به سفارش آنلاین گل می کنند.

امروزه با امکان خرید آنلاین گل از گلفروشی آنلاین، خرید باکس گل و سبد گل زیبا راحت‌تر از قبل شده است و به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توان آن‌ها را سفارش داد و برای هدیه به عزیزان خود تقدیم کرد. شاید بتوان ابراز عشق با تقدیم گل را مهم‌ترین زبان ارتباطی در میان همه مردم دنیا دانست. در ادامه مطلب قرار است که ببینیم مردمان کدام کشورها بیشتر گل می‌خرند.

ایران

مردم کشور ما سفارش گل و هدیه‌دادن گل را بسیار دوست دارند و آن را نماد عشق و دوستی و محبت می‌دانند. به‌همین سبب گل فروشی‌های زیادی نیز در سراسر کشور وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید باکس گل هدیه موردنظر خود را تهیه کنید. گل‌ لیلیوم، نرگس، مریم، گل رزهلندی، زنبق، داوودی، گل ارکیده، گلایول و میخک از محبوب‌ترین گل‌ها هستند که چیدمان آن‌ها در یک باکس گل، بسیار خارق‌العاده و زیبا به‌نظر می‌رسد؛ شاید به همین دلیل باشد که آن‌ها را بهترین هدیه برای خانم‌ ها و آقایان می‌دانند. خرید از گلفروشی‌های آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که به‌راحتی گل‌های مدنظر خود را تهیه و انتخاب کنید و آن را در قالب سبد گل هدیه تقدیم کنید. به یاد داشته باشید که در زمان خرید گل ، هارمونی و تناسب رنگ و شکل گل‌ها را درنظر بگیرید تا درنهایت دسته‌گل‌های زیباتری داشته باشید.

هلند

هلند، کشور گل‌های لاله و سرزمین آسیاب بادی، با بیش از 10000 هکتار باغ گل، بزرگترین صادرکننده گل شاخه‌ای، گل رز هلندی قرمز و پیاز آن به تمام جهان است. جالب است که بدانید این کشور با درآمدی 6.2 میلیارد یورو در سال، 52 درصد از تجارت جهانی و خرید گل را به خود اختصاص داده است و 60 درصد از گل‌های شاخه‌ای بریده شده را به بازار جهانی صادر می‌کند. بیش از دو سوم از 3 میلیارد پیاز گل، که اغلب لاله‌ها و رز هلندی قرمز هستند، به کشورهایی نظیر آلمان و آمریکا صادر می‌شود. تماشای دشت لاله‌های رنگین و ساخت سبدهای گل از آن‌ها، به‌عنوان یکی از بهترین نمادهای عشق و محبت و سرزندگی شناخته می‌شود.

ژاپن

در فرهنگ ژاپن، گل آرایی به‌عنوان یک هنر زیبا و خلاقانه شناخته می‌شود و اکثر مردم آن، گل هدیه دادن و دیزاین آن را دوست دارند. باید به این نکته تأکید کرد که ژاپنی‌ها هر گل را نماد خاصی می‌دانند و در دیزاین به آن‌ها توجه می‌کنند؛ درواقع هرگل احساسات و مفاهیم خاصی را منتقل می‌کند. گل‌های ساکورا یا گل گیلاس، به‌عنوان نماد بهار و زیبایی شناخته می‌شوند و مراسم مشاهده گل‌های ساکورا به نام «هانامی» در ژاپن ویژگی خاصی دارد. این مراسم به جشنواره‌ها و گردهمایی‌هایی تبدیل شده است که مردم به همراه خانواده و دوستانشان زیر گل‌های گیلاس پرچم‌دار جشن می‌گیرند. علاوه بر این، در مراسم چای ژاپنی یا «چانوی» از گل‌های تازه و معطر به‌عنوان دیزاین فضا استفاده می‌شود. این مراسم‌ها نشان‌دهنده ارتباط عمیق ژاپنی‌ها با طبیعت و ارزش‌های فلسفی و زندگی‌شان است و به‌همین‌دلیل گل هدیه دادن را بسیار دوست دارند.

فرانسه

فرانسوی‌ها گل‌ها را با توجه به فرهنگ غنی و زیبای خود بسیار دوست دارند. در فرانسه گل‌ها به‌عنوان نمادهای زیبایی، احساسات و حتی ارتباط با طبیعت و فصول سال موردتوجه هستند. خرید گل‌ در فرهنگ فرانسه در موارد مختلفی مانند مراسم‌های رسمی، جشنواره‌ها و… کاربرد دارد. علاوه بر این، هنر گل‌آرایی نیز در گل فروشی‌های فرانسه توسعه یافته است. این هنر به تنظیم زیبا و هنرمندانه گل‌ها و دیگر عناصر گیاهی با هم به‌منظور ایجاد آثار زیبا و هارمونی می‌پردازد. گل‌ها در فرانسه همچنین به‌عنوان یک قسمت از فضاهای عمومی و خصوصی نقش مهمی داشته و در زیبایی شهرها و روستاها نیز کاربرد دارند.

هند

گل‌ها در فرهنگ هند نقش بسیار مهمی دارند و مردم هند گل هدیه دادن را دوست دارند. در این کشور گل‌ها نه تنها به‌عنوان نمادهای زیبایی، بلکه به‌عنوان جزء مهمی از رویدادهای دینی، مراسم‌های مذهبی و جشنواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً در مراسم‌ها دینی هندوئیستی، سبد گل‌ هدیه مانند رز، گل ارکیده و سایر گل‌های خوشبو به‌عنوان تزئین و آرایش فضا کاربرد دارند. علاوه بر استفاده‌های شخصی سبد گل برای تبریک و تولد و همچنین تجارت گل نیز در هند به‌عنوان یک صنعت مهم شناخته می‌شود و بسیاری از بازارها و فضاهای عمومی با گل‌های رنگارنگ و خوشبو تزئین می‌شوند.

ایتالیا

گل‌ها در فرهنگ ایتالیا نیز اهمیت زیادی دارند و مردم ایتالیا به خرید آن علاقه دارند. گل‌ها در ایتالیا به‌عنوان نمادهای عشق، زیبایی و احساسات موردتوجه قرار می‌گیرند. در مراسم‌های رسمی و خصوصی، همچون عروسی‌ها و جشن‌ها،
انواع باکس گل نظیر باکس گل هدیه تولد و باکس گل تبریک به‌عنوان هدایای مناسبی درنظر گرفته می‌شوند. هنر آرایش گل یا «Floral Design» نیز در ایتالیا توسعه یافته است. طراحی‌های زیبا و هنرمندانه با گل‌ رز و سایر گل‌های خوشرنگ در مناسبت‌های مختلف مانند جشنواره‌ها و مراسم‌های مذهبی کاربرد دارند؛ همچنین، در بازار و فروشگاه‌ها انواع سبد گل هدیه نیز به فروش می‌رسد و خرید آنلاین گل نیز رواج دارد.

چینی‌ها دوستدار گل‌ها

گل‌ها در فرهنگ چین به‌عنوان نمادهایی از زیبایی، خلق و خو، احترام و شادی تلقی می‌شوند. هنر آرایش گل نیز در چین یک هنر قدیمی و محبوب است که در مراسم‌های مختلف، جشنواره‌ها و مناسبت‌های خاص کاربرد دارد. گل‌ها در مراسم‌های مختلف مانند عروسی، جشنواره‌ها، و حتی در مراسم مذهبی نیز کاربرد دارند و از طریق سفارش گلفروشی‌ آنلاین یا تحویل حضوری می‌توان زیباترین آن‌ها را تهیه کرد. جالب است که بدانید برخی از گل‌ها به‌عنوان نمادهای خاصی شناخته می‌شوند. برای مثال گل میخک نماد عشق و زیبایی در چین است. به‌طور کلی مردم چین نسبت به گل‌ها احترام و محبت زیادی قائلند و از زیبایی و معنایی که گل‌ها به محیط زندگی و جشنواره‌هایشان می‌آورند، لذت می‌برند و به‌راحتی با سفارش آنلاین گل آن‌ها را تهیه می‌کنند.

گل1

استرالیا مهد خرید و سفارش آنلاین گل‌

مردم استرالیا نیز بسیار گلها را دوست دارند و از آن‌ها در زندگی روزمره و مراسم‌های مختلف استفاده می‌کنند. گل‌ها در فرهنگ استرالیایی به‌عنوان نمادهایی از زیبایی طبیعت و ارتباط با محیط زیست تلقی می‌شوند. استرالیا با تنوع طبیعی و گیاهی زیادی گل‌های محلی و استوایی فراوانی دارد که در تزئین فضاها و خرید هدیه برای خانم‌ ها یا خرید هدیه برای آقایان کاربرد دارند. مردم استرالیا همچنین با خرید حضوری یا خرید آنلاین گل‌ از آن‌ها برای جشن‌ها، مراسم عروسی، و مناسبت‌های خاص بهره می‌برند. در برخی از مناطق استرالیا نیز که دارای آب‌وهوای معتدل هستند، گل‌های وحشی به‌صورت خودرو یا کشت در فضاهای سبز شهری و خانه‌ها کشت می‌شوند. ازجمله گل‌های معروف محلی می‌توان به واراتا (Warratah)، گوسفورثیا (Grevillea) و آکاسیا (Acacia) اشاره کرد.

آشنایی با گل‌های خوشبو و زیبای جهان

بااینکه انتخاب بهترین و خوشبوترین گل‌های جهان کاملاً سلیقه‌ای است؛ اما گل‌های نرگس، گل رز هلندی، لیلیوم، سنبل، کاملیا، لوندر، یاس، مریم و زنبق را می‌توان از زیباترین و معطرترین گل‌ها دانست. ترکیب این گل‌های زیبا در یک باکس گل هدیه‌ می‌تواند ذوق، عشق و شور بسیاری را در افراد ایجاد کند. با امکان سفارش آنلاین گل از گلفروشی‌ آنلاین، به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توان آن ها را سفارش داد. نظر شما درباره گل‌ها چیست؟ شما کدام گل را نماد عشق می‌دانید؟ به‌نظر شما زیباترین و خوشبوترین گل کدام است؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید