هشدار یمنی‌ها به یک کشتی در دریای سرخ / آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس واکنش نشان داد

کدخبر: ۶۱۴۶۹۸
آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس خبر داد مقامات یمنی به یکی از کشتی‌ها هنگام عبور از دریای سرخ دستور داده‌اند مسیر حرکت خود را در دریای سرخ تغییر دهد.
هشدار یمنی‌ها به یک کشتی در دریای سرخ / آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس، امروز (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر داد هشداری مبنی بر صدور دستور تغییر مسیر برای یک کشتی در دریای سرخ دریافت کرده است.

این آژانس می‌گوید این هشدار را از طرف گروهی دریافت کرده که خود را «مقامات یمنی» معرفی کرده‌اند. آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس در ادامه اضافه کرد که از تمام کشتی‌های موجود در دریای سرخ خواسته احتیاط کنند و در صورت رویت هرگونه فعالیت مشکوک به این آژانس گزارش دهند.

ارتش یمن اعلام کرده است در حمایت از مردم فلسطین، در صورت رویت هرگونه کشتی اسرائیلی در آب‌های دریای سرخ آن را هدف حمله قرار خواهد داد.

نیروی دریایی یمن تاکنون توانسته یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را تحت تصرف خود درآورد و آن را بندر الحدیده در غرب یمن هدایت کند و تعدادی از کشتی‌های اسرائیلی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دهد.

فرمانده دفاع سواحل یمن اخیرا در اظهاراتی تاکید کرد نیروهای یمنی هیچ آسیبی به کشتی‌های غیراسرائیلی نخواهند رساند و تنها کشتی‌های اسرائیلی هدف نیروهای مسلح یمن خواهند بود.

او همچنین تاکید کرد هشدار یمن مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی تنها یک حرف نیست و نیروهای مسلح یمن تا زمان تداوم تجاوزات علیه مردم فلسطین عملا کشتی‌های اسرائیلی را هدف حمله قرار خواهند داد.

به دنبال این هشدار و عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، وزارت خارجه آمریکا، هفته گذشته، اعلام کرد «تیم لندرکینگ» نماینده ویژه خود در امور یمن را برای رایزنی درباره آنچه تأمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ خوانده شد، به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ارسال خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید