آغاز خط ۸ متروی تهران از این محله

کدخبر: ۶۱۴۹۶۵
اقتصادنیوز: شهردار منطقه ۱۵ پایتخت از آغاز خط ۸ متروی تهران از منطقه باب‌الرضای تهران خبر داد.
آغاز خط ۸ متروی تهران از این محله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به  طرح راه اندازی خطوط ٨ و ٩ مترو تهران طی یک برنامه منسجم و اتصال منطقه ۱۵ به شبکه ٣٠٠ کیلومتری شهر تهران گفت: تنها خط انبوه بر حمل و نقل همگانی در منطقه ۱۵، خط ۶ مترو تهران است که در منتهی علیه بخش غربی این منطقه واقع شده و تاثیر قابل توجهی بر کاهش ترافیک در این منطقه ندارد.

شهردار منطقه افزود: با راه اندازی خطوط ٨ و ٩ مترو تهران تعداد ایستگاه‌های مترو از ۵ ایستگاه در خط ۶ به ١٣ ایستگاه در خطوط ۶و٨و٩ افزایش می‌یابد که ایستگاه ترمینال بعثت تبادلی خطوط ۶ و ٨ و ایستگاه سرای ایرانی تبادلی خطوط ٨ و ٩ به عنوان مهمترین ایستگاه‌های مترو در منطقه ۱۵ خدمت رسانی خواهد کرد.

محمد شیری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده با اجرای این طرح بیش از ٣٠ درصد از ترافیک سواره رو در منطقه ۱۵ کاسته و منطقه از بن بست ترافیکی  خارج خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان گفت: براساس توافق انجام شده با مجری خط ٨ مترو تهران و به منظور تسریع در روند اجرایی دفاتر جداگانه‌ای برای حضور نمایندگان خطوط ٨ و ٩ مترو تهران در شهرداری منطقه ۱۵ تشکیل و پیگیری‌های روزانه تا حصول نتیجه و آغاز عملیات اجرایی در دستور کار قرار خواهد گرفت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید