همه چیز درباره ورزش پدل و فعالیت جدید گلزار

کدخبر: ۶۱۵۱۱۲
اقتصادنیوز : شاید شماهم تا به حال اسم ورزش پدل را نشنیده باشید، ورزش پدل ورزشی است که مشابه ورزش تنیس است اما فرق های زیادی هم با تنیس دارد.
همه چیز درباره ورزش پدل و فعالیت جدید گلزار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،شاید تا چند روز پیش، خیلی ها حتی نام ورزش پدل را هم نشنیده بودند، اما بعد از انتساب محمدرضا گلزار به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه این ورزش، کاربران موضوعات مختلفی در رابطه با این ورزش از قبیل، ورزش پدل چیست و ورزش پدل گلزار و ورزش پدل در ایران و تهران و از این دست را بیشتر از قبل جستجو کردند. همراه ما باشید تا درباره این ورزش مهیج مشابه به تنیس، بیشتر بدانید.

ورزش پدل یک ورزش راکتی است که ترکیبی از تنیس، اسکواش، و بدمینتون می‌باشد. این ورزش به ویژه در کشورهای آمریکای لاتین، اسپانیا و آرژانتین محبوبیت دارد و به تدریج در سراسر جهان شناخته شده و بازی شده است. ورزش پدل با الهام از ایده‌های اسکواش و تنیس به وجود آمده و به سرعت جذب علاقه‌مندان به ورزش شده است.

مهمترین ویژگی ورزش پدل این است که در یک زمین با دیواره‌های شیشه‌ای و توری انجام می‌شود. توری اجازه می‌دهد توپ از طریق آن عبور کند و دیواره‌ها باعث می‌شوند تا بازی به صورت استراتژیک و هیجان‌انگیز‌تری ادامه پیدا کند. هر تیم شامل دو یا چهار نفر است، و بازیکنان با استفاده از راکت (پدل) سعی در ارسال توپ به سمت حریف و جلوگیری از برگشت توپ به سمت خود دارند.

ورزش پدل از سال 1396 به ایران وارد شده و اولین زمین پدل در همان سال با همکاری دو مربی اسپانیایی در باشگاه انقلاب تهران تأسیس شد و میتوان گفت ورزش پدل باشگاه انقلاب جزو اولین های این رشته است و این گام مهم، نشان‌دهنده توسعه و گسترش این ورزش در کشور بود. در حال حاضر، تعداد زمین‌های پدل و تعداد علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در سراسر کشور در حال افزایش است.

EXxKewR3jGgs

ابعاد زمین بازی پدل به طور کلی به شکل یک مستطیل است و در مقایسه با زمین تنیس، اندکی کوچکتر است. ابعاد دقیق ممکن است متغیر باشند، اما به طور معمول ابعاد زمین پدل در حدود 10 متر در 20 متر می‌باشد.

همچنین، زمین پدل به دو نیمه تقسیم شده است و در هر نیمه بازی، دو بازیکن یا تیم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هر نیمه از زمین یک مربع کامل به ابعاد 10×10 متر دارد و تمام خطوط روی زمین دارای عرض پنج سانتی‌متری هستند. طول تور در خط مرکزی زمین 10 متر است و ارتفاع تور باید در مرکز زمین 88 سانتی‌متر و در انتها 92 سانتی‌متر باشد.

ورزشگاه پدل دارای دیواره‌های شیشه‌ای است که ارتفاع آنها معمولاً در حدود 3 متر می‌باشد. این دیوارها به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا توپ را به دیواره ارسال کرده و بازی را به شکل‌ها و استراتژی‌های مختلفی تغییر دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید