توصیه استراتژیک آلمان به اسرائیل

کدخبر: ۶۱۵۴۳۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان گفت: ما از اسرائیل انتظار دارد که استراتژی نظامی‌اش را تعدیل کند.
توصیه استراتژیک آلمان به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلمان با قوت از «حق» اسرائیل در دفاع از خود پس از حمله هفتم اکتبر حماس دفاع می‌کند و بابت همین موضع هم با اتهاماتی از جمله یکسری از ساکنان یهودی در آلمان روبرو شده است.

خبر مرتبط
ادامه حملات اسرائیل به کرانه باختری/تلفات حمله پهپادی به جنین چقدر است؟

اقتصادنیوز: نیروهای امنیتی اسرائیلی شهر جنین را هدف حمله پهپادی قرار دادند که در پی آن، 4 فلسطینی شهید و دست‌کم ۵ نفر دیگر مجروح شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های دولت برلین به شدت بر ضرورت تبعیت اسرائیل از قوانین بین‌المللی در واکنش این رژیم به حملات حماس تاکید کرده اما از انتقاد مستقیم در قبال اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها امتناع کرده است.

خبر مرتبط
ادعای جدید نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل مدعی شد: «اگر ایران خودش را به تسلیحات هسته‌ای مجهز کند، یک مشکل بلند مدت برای اسرائیل خواهد بود.»

اما موضع آلمان اخیرا در قبال اقدامات اسرائیل تغییر کرده و آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نخستین کسی است که به انتقاد پرداخته و گفت: ما از اسرائیل انتظار داریم که اجازه ارسال کمک‌های بیشتر کمک‌های بشردوستانه به ویژه در شمال غزه را بدهد. همچنین اسرائیل باید مطمئن شود که اقدامات نظامی‌اش هدفمندتر است و تلفات غیرنظامیان در غزه کمتر شود.

وی افزود: این سوال که اسرائیل چگونه این نبرد را انجام می‌دهد، در چشم انداز راه حل سیاسی محور قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید