درخواست فوری گراندی برای آتش‌بس/فاجعه بزرگ انسانی در غزه جریان دارد

کدخبر: ۶۱۵۷۷۹
اقتصادنیوز: رئیس کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: یک فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه جریان دارد.
درخواست فوری گراندی برای آتش‌بس/فاجعه بزرگ انسانی در غزه جریان دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فیلیپو گراندی، رئیس کمیسر عالی سازمان ملل متحد، در امور پناهندگان امروز چهارشنبه طی سخنانی در افتتاحیه «همایش جهانی پناهندگان ۲۰۲۳» در ژنو خواستار برقراری آتش بس فوری و پایدار در غزه شده و اعلام کرد: یک فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه جریان دارد.

خبر مرتبط
حمایت بورل از دبیرکل سازمان ملل متحد/ عصبانیت شدید اسرائیل از اقدامات گوترش!

اقتصادنیوز:جوزف بورل به ادعای وزیر امور خارجه اسرائیل درباره تهدیدآمیز خواندن «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، به دلیل درخواست وی برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، واکنش تندی نشان داد .

طبق گزارش آناتولی، رئیس کمیسر عالی سازمان ملل متحد در این خصوص ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل نیز موفق به توقف خشونت در غزه نشده است.

خبر مرتبط
دلیل عصبانیت آمریکا از گوترش چیست؟

​اقتصادنیوز:منابع سازمان ملل به المیادین تأکید کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با توسل به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل در مورد غزه، مایه شرمساری بزرگ ایالات متحده آمریکا است که از تجاوزات اسرائیل به غزه حمایت می‌کند.

وی افزود: ۱۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل آزار و اذیت، نقض حقوق بشر، خشونت، درگیری‌های مسلحانه و ناآرامی های جدی اجتماعی آواره شده‌ اند. این رقم نشان دهنده تعداد آوارگان و پناهندگان است.

کریستینه شرانر بورگنر، رئیس دبیرخانه امور مهاجرت سوئیس، یاسین اکرم سریم معاون وزیر امور خارجه ترکیه، مقامات سازمان ملل در سطح عالی از بسیاری کشورها در «همایش جهانی پناهندگان ۲۰۲۳» حضور یافتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی