یک سفیر اسرائیلی مدعی شد: امکان اجرای راه حل دو دولت با فلسطینیان وجود ندارد!

کدخبر: ۶۱۵۷۹۰
اقتصادنیوز: سفیر اسرائیل در انگلیس در سخنانی مدعی شد که امکان اجرای راه حل دو دولت با فلسطینیان وجود ندارد.
یک سفیر اسرائیلی مدعی شد: امکان اجرای راه حل دو دولت با فلسطینیان وجود ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از ابتدای رویدادهای 7 اکتبر (15 مهرماه) مقام‌های آمریکایی و غربی بارها تاکید کردند که راه حل دو دولت تنها راه برای پایان دادن به درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌هاست اما امروز «زیپی هاتولی» سفیر اسرائیل در انگلیس در سخنانی تاکید کرد که امکان اجرای راه حل دو دولت با فلسطینیان وجود ندارد.

خبر مرتبط
فوری/حمله سنگین مقاومت اسلامی عراق به 2 پایگاه آمریکایی در سوریه

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی عراق اطلاع داد که دو پایگاه آمریکایی «الرکبان» و «التنف» را در سوریه مورد حمله قرار داده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «زمان آن فرا رسیده که جهان درک کند که معادله اوسلو در 7 اکتبر با شکست روبرو شد».

سپتامبر  ۱۹۹۳، «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت اسرائیل و «یاسر عرفات» رئیس وقت کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، توافق اسلو را در واشنگتن امضا کردند تا طبق آن، دو طرف، به صورت متقابل یکدیگر را به رسمیت بشناسند و اصول تحقق صلح و خروج تدریجی اسرائیل از کرانه باختری و نوار غزه را اعلام کنند. قرار بود که پیمان اسلو فقط برای یک دوره پنج ساله اعتبار داشته باشد و سپس جای خود را به یک توافق دائمی بدهد. 

قرار بود طبق این توافق، تشکیلات خودگردان با اختیارات محدود تشکیل شد و درباره مسائل باقی‌مانده طی حداکثر سه سال بعد، مذاکره شود و  در خصوص موضوعاتی چون بیت‌المقدس، آوارگان فلسطینی، شهرک‌های اسرائیلی، مسائل امنیتی و تعیین مرزها در توافق نهایی و دایمی تصمیم‌گیری شود.

اما پس از 30 سال، فلسطینیان به نتیجه قطعی رسیدند که از طریق گفت‌وگو نمی‌توانند به حقوق خود دست یابند. روز هفت اکتبر بود که مبارزان مقاومت اسلامی در نوار غزه به نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیل در شهرک‌های اطراف غزه حمله کردند. 

پس از این شکست نظامی و اطلاعاتی، اسرائیل حملات گسترده‌ای را به نوار غزه انجام داد که طی آن تا کنون بیش از 18 هزار و 500 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 50 هزار نفر نیز مجروح شدند. بیش از 70 درصد تلفات حملات اسرائیل به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید