کم فروشی نانوایان؛

« نان » آب رفت!

کدخبر: ۶۱۶۳۰۱
اقتصادنیوز: نانوایان به دلیل فشار هزینه ها قیمت نان ها را افزایش دادند؛ البته چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که قیمت نان در 15 استان رسما رشد کرده است. اما هنوز در تهران خبری از افزایش قیمت نان نیست. به همین دلیل هم در کنار افزایش غیر رسمی قیمت آن، وزن آن درحال آب رفتن است.
« نان » آب رفت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دو سال است که نانوایان به بویژه نانوایان استان تهران در رفت آمد مستمر به تعزیرات هستند. چون دولت تمایلی ندارد قیمت نان را افزایش دهد. چندی پیش محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی به «اکوایران» گفته بود که دولت از سال 1400 تاکنون (1402)قیمت نان را افزایش نداده است

البته نیمه دوم آبان ماه بود که سلمان اسحاقی، نماینده مردم خراسان جنوبی (قائنات)  اعلام می‌کند که  در بیش از ۱۵ استان ما شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نان هستیم که این موضوع مردم را بسیار ناراحت کرده است و متأسفانه برخی از دولتمردان ما، این موضوعات را تکذیب می‌کنند.

با این حال هنوز قیمت نان رسما در تهران رشد نکرده و دولت به دنبال رشد قیمت نان در تهران هم نیست. به همین دلیل نانوایان خود به صورت غیررسمی از اوایل امسال (1402) ، برای کاهش فشار هزینه ها قیمت نان را افزایش دادند. به همین دلیل هم دائم در تعزیرات هستند و به ماموران تعزیرات پاسخ می‌دهند.

اما ظاهرا از این پس تردد آنها به تعزیرات بیشتر خواهد شد. چون طبق اعلام  بازرسی اصناف کشور، نانوایانی که کم فروشی می‌کنند و چانه هایی پایین تر از وزن مصوب می‌زنند نیز به تعزیرات خوانده می‌شوند. یکی از گروه هایی که در رصد جدید بازرسی اصناف کشور مورد توجه بوده؛ نانوایی های لواشی سطح شهر تهران بوده است.

بازرسی اصناف کشور اعلام کرد: طبق مصوبه دولت وزن چانه نان لواش باید ۱۶۰ گرم باشد در حالی که بازرسی‌ها از برخی نانوایی‌های سطح شهر تهران نشان داده وزن چانه‌های نان ۴۰ گرم، ۷۵ گرم تا ۸۰ گرم است و این نانوایان اقدام به کم‌فروشی می‌کنند.

بازرسی اصناف تاکید کرد با متخلفان و کم‌فروشان و گران‌فروشان نان برخورد قانونی می‌کند و در صورت کم‌فروشی در وزن چانه نان، به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید